جشن باشکوه نیمه شعبان در مسجدسلیمان برگزار شد

  عصر مسجدسلیمان // جشن باشکوه نیمه شعبان با حضور آیت الله شیخ عباس کعبی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام سیداحمدی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغا ...

 

عصر مسجدسلیمان // جشن باشکوه نیمه شعبان با حضور آیت الله شیخ عباس کعبی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام سیداحمدی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در ابتدای این مراسم محمدرضا مکوندی مدیر موسسه خیریه زنده یادان احمد و مریم رضایی و رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله کعبی در مسجدسلیمان ضمن تبریک نیمه شعبان اظهار داشت : کلیات جلسات انتخاباتی در کشور در اصل تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود : استان خوزستان رنگین کمانی از اقوام مختلف است که وحدت این اقوام در مجموع امنیت ملی را در پی دارد ، با گذری به تاریخچه این اقوام در قرن ۱۹ وقتی نیروی مقتدر ارتش عثمانی‌ به جنوب خوزستان حمله می‌کند شیخ بزرگ قبیله کعب از محمدتقی خان بختیاری استمداد می‌طلبد و ۸ هزار سوار مسلح بختیاری روانه منطقه فعلی خرمشهر و آبادان می شوند و به اتفاق برادران عرب خود نیروی دریایی عثمانی را متحمل شکست سختی می کنند و آن منطقه را از اشغال حتمی نجات می دهند که این نمونه ای از پیمان و برادری اقوام در طول تاریخ در خوزستان محسوب می شود.

 

وی ادامه داد : در این میان خوشبختانه در مجلس خبرگان رهبری که شرح وظایف کاملا شفاف و مشخصی دارد و در حوزه انتخاب رهبر و و مشاوره به رهبر معظم انقلاب نقش محوری دارد مفتخریم حامی فقیه عالیقدر و حقوقدان برجسته استان آیت الله کعبی بعنوان نماد مردم خوزستان در مجلس خبرگان هستیم .

 

وی در خاتمه سخنان خود گفت : از این فقیه برجسته و دانشمند فرزانه انتظار می رود شبکه بزرگی که در تمام استان راه اندازی کردند بعد از انتخابات بعنوان دفاتر ایشان در شهرها استمرار داشته باشند ، همچنین در بحث توسعه شمال استان ، احداث و تکمیل جاده مسجدسلیمان به الیگودرز ، فاز دوم آبیاری اراضی کشاورزی باغملک ، ایذه، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی با مساحت ۴۵ هزارهکتار ، کارخانه خودرو سازی مسجدسلیمان توسط ستاد کل نیروهای مسلح و پتروپالایش بختیاری یار و یاور مدیران شهرستان و استان تا تحقق این پروژه ها باشند.

 

در ادامه این مراسم آیت الله کعبی بیان داشت : انتظار فرج عبادت است، انتظار به معنای گوشه نشینی و بی حرکتی و بی خاصیتی و اتفاق معجزه آسا که انسان‌ها هیچگونه نقش و اراده ای در آن نداشته باشند ، نیست .بلکه انتظار فرج بستگی به نقش و حرکت انسان در تحولات جهانی دارد. انقلاب اسلامی مقدمه ظهور امام زمان (عج) بر پایه سنت‌های الهی حاکم بر جامعه است که باید چند اتفاق دیگر رخ دهد تا زمینه ظهور خورشید تابناک فرج را شاهد باشیم.

 

وی اضافه کرد : گسترش دینداری، تقویت احساس مسئولیت اجتماعی درباره زندگی مشترک انسانها، تقویت برادری و انسجام و وحدت حول محور امامت نیابی ، تحمیل جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با طاغوت و استبداد جهانی ، احیای کرامت و فطرت انسانی و توجه به حقوق انسانها از اتفاقات بنیادین است تا ظهور امام زمان تعجیل یابد که راهکارهای تحقق این اتفاقات بزرگ در گرو وحدت حوزه و دانشگاه ، میدان داری نخبگان، تبدیل نقاط ضعف به قوت و تهدید به فرصت، تبدیل اختلاف ها به وحدت و همبستگی ، داشتن روحیه و مدیریت جهادی در جهت کارآمدی و حل مشکلات انسانها، پرهیز از منیت ، تکبر ، زیاده خواهی و ظلم تبدیل اینها به خودباوری، خودسازی و ایثار میباشد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : ملت بزرگ ایران پرچمدار حرکت در مسیر ظهور است و قانون اساسی قله فتح الفتوح خود را طلوع خورشید تابناک ولایت بزرگ و بی نظیر مهدی موعود صاحب الامر و الزمان می‌داند.

 

وی اضافه کرد : یکی از نشانه های منتظران حضور در میدان و میدان داری است در زمان ۸ سال دفاع مقدس ایل بزرگ بختیاری فرمانده ای سلحشور و قهرمان همچون سرلشگر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران را تحویل ایران و جبهه مقاومت می دهد در زمان استبداد و استعمار نیز دلیرمردی برنو به دست به نام علیمردان خان حماسه ساز این قوم و نماد سلحشوری این قوم بزرگ می شود. میدان داری تنها به بحث نظامی محدود نمی شود و در همه زمینه ها باید وارد میدان شد.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت : در جبهه فرهنگی باید ایمان و امید تولید کرد ، در جبهه اجتماعی وحدت و انسجام و برادری. در جبهه اقتصادی کار و تولید و مبارزه با بیکاری، در جبهه سیاسی کارآمدی و خدمت به مردم و حل مشکلات مردم بر اساس مدیریت جهادی و مدیریت انقلابی و مردم داری و یکی از جلوه های جبهه سیاسی انتخابات است.

 

وی افزود : انتخابات دو جبهه دارد جبهه بدخواهان و جبهه خواهان اسلام و ایران. راه حل مشکلات کشور اصلاح و تحول شرکت در انتخابات است انتخابات وقت تصمیم برای تعیین سرنوشت است.

 

وی اضافه کرد : مجلس شورای اسلامی مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر قانون است اما مجلس خبرگان مجلس تشخیص ولی فقیه و صیانت از ولایت فقیه و تضمین تداوم ولایت فقیه است.

 

آیت الله کعبی در خاتمه گفت : وعده می دهم در کنار استاندار خوزستان ، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نهایت تلاش خود را به کار گیرم تا از جایگاه حاکمیتی مجلس خبرگان رهبری برای پشتیبانی از مردم خوزستان و حل مشکلات ایشان بدون هیچگونه تفاوتی بین شمال و جنوب، شرق و غرب استان استفاده کنم.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: