کشور ما با تقدیم چندین هزار شهید مدافع حرم عراق وسوریه را آزاد کرد ولی می بینیم بازار عراق وسوریه دردست عربستان و ترکیه است / دولت احمدی نژاد تدبیر دولت روحانی را نداشت ودولت روحانی قاطعیت دولت احمدی نژاد را ندارد / از شهردار و شورای شهر جهت کلنگ زنی و آغاز به کار بلوار دوم شهری تشکر میکنم

عصر مسجدسلیمان // حجت الاسلام والمسلمین امینی امام‌جمعه مسجدسلیمان در نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت دهه کرامت وهفته حج اظهار نمود:  مردم ما می فهمند که اقتدارسیاسی ، نظامی وامنیتی دارند ولی می پرسند چرا اقتدار ...

عصر مسجدسلیمان // حجت الاسلام والمسلمین امینی امام‌جمعه مسجدسلیمان در نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت دهه کرامت وهفته حج اظهار نمود:  مردم ما می فهمند که اقتدارسیاسی ، نظامی وامنیتی دارند ولی می پرسند چرا اقتدار اقتصادی ندارند،اینکه دراین پنج سال رفتید مذاکره کردید اگر بی حاصل است رسما اعلام کنید ماکه درتمام مدت با شما همراهی کردیم یک رویه دیگری ایجاد کنید ملت همه چیز را می داند این ملت ظرفیت عظیم نفت وگاز ،معادن ،کشاورزی آب ها ودریا ها را دارد ،ملتی که از بازار ایران با خبرهستند بازاری ازنظر ظرفیت بالای خرید وفروش زبانزد دنیا است ،مردم می دانند بانک ها باید اصلاح شوند ،جلوقاچاق گرفته شود، ازتولید حمایت شود ،دراین بازارشلوغ نقدینگی باید مدیریت شود ،همان طور که رئیس مجلس عنوان کرد نقدینگی انباشته وقتی توسط مسئولان دولتی مدیریت نشود باعث تلاطم دربازار ارز وسکه ومسکن و…. می شود .

وی عنوان کرد: ملت می داند اگر جلو این ریخت وپاش ها و واردات بی رویه گرفته می شد، اگر به آب وبرق به عنوان دو کالای راهبردی نگاه می شد،اگر می توانستیم از خلیج فارس آب شیرین تولید می کردیم مثل کشور های حوزه خلیج فارس که آب ندارند وبا دستگاه آب شیرین کن آب تولید می کنند ولی ما هیچ یک از این کارها را نکردیم ،تولید برق بادی ،حرارتی ،خورشیدی نکردیم با اینکه ده سال پیش همه می دانستیم که درآینده بحران آب راداریم وماهمه می گفتیم ولی کاری نکردیم والان هنر ما این است از مردم بخواهیم که صرفه جویی کنند. این را خود کارشناسان کشور می گویند که کل آب مصرفی مردم فقط ده درصد است ونود درصد مصرفی مربوط به صنایع وکشاورزی است .

امینی دربخش دیگر خطبه بیان کرد: درمبحث بازار غذای حلال ازکشور مالزی شروع شد ما همچنان دراین بازار سهمی نداریم درحال حاضر اروپا بالغ برصدمیلیارد دلار درزمینه غذای حلال در بازارها نفوذ دارند چطور کشور ما نمی تواند سهم مؤثری داشته باشد. ماباتقدیم چند هزارشهید مدافع حرم سوریه وعراق را آزاد کردیم ولی الان بازار این دوکشور دردست عربستان وترکیه است این مسأله جای گلایه دارد که ازاین تریبون عنوان کنم .مشکل کار درتدبیر وخرد است . بعضی از اصلاح طلبان این مطلب را درمقالات خود عنوان می کنند که اگر ترکیبی از دولت احمدی نژاد وروحانی ایجاد شود می توان به درمان اقتصاد کشور امید بست ،دولت احمدی نژاد تدبیر دولت روحانی را نداشت ودولت روحانی قاطعیت دولت احمدی نژاد را ندارد ماهم وقتی به آن نگاه کنیم تاحدودی قابل درک وپذیرش است اگر قرارباشد دریک دوره درخدمت دولتی باشیم که تدبیر ندارد ودردوره بعد دولتی بیاید که قاطعیت نداشته باشد پس تکلیف این ملت چه می شود درآخر این می شود که درهمه جا فقط مردم را به صرفه جویی دعوت کنیم . درعین حال از مسئولینی که باوجود کمبود هایی که وجود دارد زحمت می کشندوکار می کنند تشکر می کنم . ای کاش خدمتی که دولت به مسجدسلیمان کرد درسطح ملی هم می دیدیم .

حجت الاسلام والمسلمین امینی در ادامه اذعان داشت :
قانونی که درمجلس دربودجه ۹۷به دولت تکلیف کرده از سه دهک بالای گیرندگان یارانه ،یارانه آن ها باید حذف شود چرا حذف نمی شود ؟،بنده نظرم براین است به علت نگاه سیاسی به این مسأله است ،از این سه دهک دومیلیون نفرآن درخارج ازکشور زندگی می کنند و می خواهند رأی آن ها را بگیرند احتمالا اگر دولت قبل هم بود همین طور نگاه می کرد. همان دولتی که در اواخر کار خود با ایجاد ناراحتی ونا آرامی مردم را گرفتار کردبه این خاطر بود که قانون را رعایت نکرد. سخنگوی دولتی که درماه مبارک رمضان مورد عتاب وخطاب رهبری قرار گرفت به راحتی می گوید ما نمی توانیم درحساب های مردم سرک بکشیم مگر اروپا وآمریکا الگوی شما نیستند چرا ازآن ها یاد نمی گیرید آن ها سرک می کشند و با هر مقدار سرمایه ای بود مالیات بر آن وضع می کنند دومیلیون نفر درخارج از کشور یارانه ای که می گیرند درمقابل دلار وارزآن کشور اصلا ارزشی ندارد بااینها می شود درداخل کشور خیلی کار کرد واز تولید داخلی حمایت کرد.نگاه ما سیاسی نباشد نگاه باید درمقابل با مجلس وقوه قضاییه شفاف وقانون مدارانه باشد.

وی همچنین در ارتباط با سالروز شورای نگهبان بیان کرد:
اگر شورایی که صد سال پیش در مشروطه رعایت می شد ما مبتلا به حکومت دیکتاتوری رضاخان نمی شدیم ،بارها رهبری فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به دیکتاتوری مبتلا نشویم وپشتیبان شورای نگهبان باشیم تا مبتلا به دزدها ودروغ گوهاو دیکتاتورانی که لباس قانونمندی طرفداری از مردم را می پوشند وپشت مخملی ومشت آهنین دارند .این شش حقوق دان وشش فقیه شورای نگهبان در تدوین وحراست از قانون اساسی ونظارت برانتخابات حقیقتا نقش مهمی داشتند رویه های دیکتاتور مأبانه بعضی اشخاص به عنوان نمونه درسال ۸۸که از کسانی که یک دوره رییس مجلس ونخست وزیر بودندودیکتاتور طلب قدرت طلب شاه طلب وضد مردمی که باخارج از کشورهم ارتباطاتی داشت به فضل خدا وباهوشیاری ملت وبا رهبری رهبر معظم انقلاب ،با اعمال مدیریت دقیق وبه‌موقع شورای نگهبان دردهانشان زده شد وبه زمین زده شدند تا برای دیگران الگو و عبرت شوند وبدانند انتخابات آزاد ودرعین حال سالم است بعضی از دروغ گویانی که با دروغ هایی که گفتند سرملت کلاه گذاشتند وبالاخره مردم به هردلیلی تسلیم شدند و اینهارأی آوردند ومتأسفانه ملت پس از این مسأله بامدیریت اشتباه ،اشرافی گری به دور از ساده زیستی مواجه شدند بااین همه که شورای نگهبان نهایت نظارت ودقت لازم را دراین موارد داشت واگر این نظارت شورای نگهبان نبود خدا می داند چه اتفاق بدتر ازاین رخ می داد .

حجت الاسلام امینی در پایان خطبه های خود ضمن تشکر و قدردانی از شهردار و شورای شهر مسجدسلیمان جهت کلنگ زنی و آغاز به کار بلوار دوم شهری تصریح کرد: این بلوار که با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به موازات بلوار اصلی شهر ، ازمنطقه بی بیان تا دانشگاه آزاد میباشد به همت شهردار و شورای شهر کلنگ زنی شد و مسجدسلیمان را از تک محوری خارج میکند که لازم میدانم از همه این عزیزان تشکر کنم.

لازم به ذکر می باشد در حاشیه برگزاری نماز جمعه توسط مدیریت اداره کتابخانه های عمومی مسجدسلیمان وجمعی از مسئولین وپرسنل آن اداره ایستگاه ثبت نام مسابقه کتابخوانی جشنواره کشوری رضوی ویژه دهه کرامت برپا شد واز علاقمندان شرکت کننده دراین جشنواره ثبت نام به عمل آمد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: