همایش ورزش زورخانه ای و پهلوانی با عنوان ورزش در محرم برگزار شد

  عصر مسجدسلیمان // همایش ورزش زورخانه ای و پهلوانی با عنوان ورزش در محرم به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان، هیات ورزش‌های زورخانه ای و هیأت ورزش‌های همگانی در فضای معنوی زورخانه پوریای ولی مسجدسلیمان برگزار گرد ...

 

عصر مسجدسلیمان // همایش ورزش زورخانه ای و پهلوانی با عنوان ورزش در محرم به همت اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان، هیات ورزش‌های زورخانه ای و هیأت ورزش‌های همگانی در فضای معنوی زورخانه پوریای ولی مسجدسلیمان برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در این مراسم که با حضور معاون فرمانداری، رئیس اداره ورزش و جوانان ،برخی روسای هیات های ورزشی و پیشکسوتان و نام آوران این رشته برگزار شد ، آیین های خاص این ورزش باستانی و اشعاری در وصف ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) اجرا شد و با ضرب و نوای مرشد علی اکبری فر، ورزشکاران ورزش پهلوانی و زورخانه ای، آیین های این ورزش را به نمایش گذاشتند.

 

در ادامه حاضرین با مداحی حزن‌انگیز مرشد زورخانه در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مراسم سینه زنی پرداختند.

 

در خاتمه این آیین فرهنگی و ورزشی توسط جامعه پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان تعدادی البسه ورزشی به هیات پهلوانی و زورخانه ای اهدا شد.

 

گفتنی است ورزش زورخانه ای در کشورمان پیشینه‌ای کهن دارد و از جایگاه ویژه‌ای به ویژه در بین جوانان برخوردار است. ورزشی که ریشه در فرهنگ کشورمان دارد و نمایانگر جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: