اقدامات شایسته شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در تولید نهال وتوسعه فضای سبز الگوی شایسته ای برای سایر شرکت ها و سازمان های دولتی خوزستان است

عصر مسجدسلیمان // مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان خوزستان به همراه هیأتی شامل مدیران ستادی و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان خوزستان از نهالستان ها و قلمستان های شرکت بهره برداری نفت و گاز مس ...

عصر مسجدسلیمان // مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان خوزستان به همراه هیأتی شامل مدیران ستادی و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان خوزستان از نهالستان ها و قلمستان های شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بازدید نمودند .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در این بازدید که مهندس علیرضا هیهاوند مدیرعامل،فرید غلامی حموله رییس HSE، قاسم صالحی مورکانی رییس روابط عمومی و غلامعباس صفرپور رییس خدمات مهندسی این شرکت نیز حضور داشتند چگونگی تأسیس نهالستان ها و قلمستان های جدید این شرکت به مدیرکل منابع طبیعی و هیأت همراه ارایه شد .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی توضیحاتی در این زمینه گفت : به دنبال فرمان ریاست جمهوری در خصوص کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جزو نخستین شرکت های دولتی بود که اجرایی شدن این فرمان را زمینه سازی نمود .

مهندس علیرضا هیهاوند افزود: با دستور مهندس دانشی، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز نخستین شرکت زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که احداث نهالستان ها و قلمستان های جدید را اجرایی نمود،از این رو تعداد ۸ باب نهالستان با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار نهال در مجموعه موزه بی بیان پس از خرید کالا و مواد مورد نیاز با استفاده از توانمندی کارکنان زحمت کش این شرکت ایجاد شد .

هیهاوند با بیان اینکه بخشی از نهال های تولید شده که از گونه های بومی و منطبق با آب و هوای استان خوزستان انتخاب شده اند درون اماکن غیرصنعتی یا حاشیه تأسیسات فرآورشی این شرکت کاشته خواهند شد اظهار داشت: بدون شک تولید نهال در این شرکت محدود به همین ۲۰۰ هزار اصله نهال سالیانه نخواهد شد و در راستای توسعه فضای سبز که جزو اهداف و خط مشی این شرکت در حفاظت از محیط زیست می باشد در سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و با کمک ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و انجمن های مردم نهاد در نقاط مورد تأیید کارشناسان آن اداره کل کاشته خواهند شد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان نیز با اشاره به دستور رییس جمهور در پویش مردمی توسعه فضای سبز و کاشت یک میلیارد اصله نهال در دوره دولت سیزدهم اظهار داشت: در این مقطع ۴ ساله سهم استان خوزستان ۲۸۱ میلیون اصله نهال است که پیشرو بودن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این خصوص قابل تقدیر است.

سید جمال موسویان با اشاره به تنفیذ مقام معظم رهبری بر این پویش و فرمایش معظم له در اینکه هر ایرانی سالانه ۳ اصله نهال بکارد گفت: برایم بسیار جالب است که شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در توجه و توسعه فضای سبز اهتمام ویژه دارد و با احداث این نهالستان ها بدنبال تحقق اهداف دولت و فرمان مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان خوزستان اظهار داشت: بدون تردید هرچه بیشتر نهال تولید کرده ، کاشته و آنرا نگهداشت نماییم منفعتش برای مردم عزیز و استانمان خواهد بود.

وی ضمن تحسین و تقدیر از عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در احداث نهالستان ها و تولید نهال گفت: اینجا کار بسیار فوق العاده ، دقیق ، ارزشمند و شایسته ای برای توسعه فضای سبز انجام شده و می طلبد سایر سازمان ها و شرکت های دولتی مستقر در استان خوزستان از این اقدام شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بازدید و الگو برداری نمایند.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: