مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات و مخابرات چهار شهرستان حوزه انتخابیه بررسی شد

  عصر مسجدسلیمان // جلسه بررسی مشکلات ارتباطات و مخابرات با حضور فلاح زاده مدیرعامل مخابرات استان خوزستان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران چهار شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با محوریت تفاهم نامه پروژه ملی ...

 

عصر مسجدسلیمان // جلسه بررسی مشکلات ارتباطات و مخابرات با حضور فلاح زاده مدیرعامل مخابرات استان خوزستان، فرمانداران، بخشداران و شهرداران چهار شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با محوریت تفاهم نامه پروژه ملی نجما و دوربین های پایش تصویری شهرستانها در سالن فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در ابتدا بهروز جهانبخشی رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان اظهار داشت : در راستای دسترسی شهروندان به پهنای باند مطلوب و رشد تولید و مهار تورم ، دولت طرح نجما را به وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ابلاغ کرد که طبق آن تا پایان دولت ۲۰ میلیون پورت مشترک به شبکه فیبری نوری متصل می شود.

وی ادامه داد : در پروژه نجما که باند مطلوب در اختیار شهروندان قرار می گیرد ، نیازمند آن است که زیرساخت های لازم نیز به موازات پهنای باند توسعه پیدا کند

وی افزود : در پروژه نجما تفاهم نامه بین فرمانداری ها و مخابرات منعقد خواهد شد که طی این تفاهم نامه مراحل اجرا و تخصیص منابع بر عهده مخابرات و فرمانداری ها تنها موانع اجرای کار را گره گشایی میکنند . از جمله مزایای اجرای این طرح می توان به : مدارس هوشمند ، کسب و کار های مبتنی بر اقتصاد دیجیتال، بیمارستان و تل مدیا و … اشاره کرد که با توجه به زیرساخت های نامناسب تلفن های ثابت در شهرستان مسجدسلیمان اجرای آن بسیار حیاتی میباشد .

در ادامه این نشست پیمان مولایی سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان اظهار داشت : چند موضوع محوری در مسجدسلیمان در حوزه مخابرات وجود دارد که از جمله آن میتوان به عدم آنتن دهی مناسب پتروشیمی مسجدسلیمان و نمک زدایی هفت شهیدان اشاره کرد با توجه به اینکه به زودی کلنگ احداث پتروپالایش به زمین زده خواهد شد نیازمند دسترسی به اینترنت پرسرعت در این منطقه میباشد.

وی اضافه کرد : آنتن دهی روستاها و جاده های مواصلاتی به شهرهای همجوار ، مشکلات فیبر نوری رادیو بختیاری و استادیوم شهید بهنام محمدی از مهمترین مشکلات حوزه ارتباطات و مخابرات محسوب می شود همچنین منطقه بی بیان با بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت هنگام قطع شبکه برق آنتن دهی تلفن های همراه نیز دچار اختلال می شود که سبب نارضایی اهالی آن منطقه شده است.

در ادامه امراله نوذری فرماندار اندیکا بیان داشت : شهرستان اندیکا دارای بیشترین جمعیت روستایی با بیش از ۶۰۰ روستاست که این موضوع کار خدمات  رسانی را به آنها سخت نموده است ضمن تشکر از اداره کل مخابرات استان بابت اقدامات خوبی که طی سالیان گذشته انجام دادند اما هنوز مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد که علی رغم پیگیری زیاد لاینحل ماندند.

وی افزود : در جلسات گذشته با مدیرعامل مخابرات استان در شهرستان اندیکا ۱۷ مصوبه در حوزه ارتباطات به تصویب رسید که تاکنون هیچکدام اجرایی نگردید. قرار بود مشکل آنتن دهی دکل پل نگین که بخشی از مسیر محوری استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری را پوشش می دهد و دارای نقاط کور فراوانی است، قبل از عید نوروز برطرف شود اما تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

وی ادامه داد : نصب ژنراتور دکل دلا یکی دیگر از مشکلاتی است که مطالبه و خواست بحق مردم شهرستان اندیکاست ضمن اینکه قریب به دو سال است اداره مخابرات شهرستان اندیکا بدون مدیر اداره می شود که باعث سردرگمی مردم و عدم خدمت رسانی مناسب به آنها شده است.

نوذری اضافه کرد : در خصوص اتصال فیبر نوری که در برنامه تعیین شده تا شهر زاووت پیش بینی شده است ، امیدواریم بتوانیم آن را از منطقه تاراز به بازفت و استان چهارمحال و بختیاری متصل کنیم تا علاوه بر پایداری آنتن دهی شهرستان به پایداری استان نیز کمک نماید‌.

در ادامه دمساز فرماندار هفتکل اظهار داشت : بسیاری از مراجعات مردمی به عدم آنتن دهی و ارتباطات باز می گردد امروزه شاهد این هستیم مهاجرت معکوس( شهر به روستاها ) زیاد شده و مردم نیازمند آن هستند تا مشکلات ارتباطی آنها در روستاها برطرف گردند.

در ادامه فلاح زاده مدیرکل مخابرات استان گفت : پروژه ملی نجما (فیبر نوری) در دستور کار قرار دارد که برای اجرای آن برنامه  ۲ ساله پیش بینی شده است اما هدف گذاری دولت ۴ سال است که ۸۰٪ خانوارهای کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد داد. در این بین سهم خوبی برای ۴ شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در نظر گرفته شد و عملیات اجرایی این پروژه امسال آغاز خواهد شد.

وی افزود : پروژه نجما اشتغالزایی خوبی خواهد داشت و پیش بینی می شود در استان بیش از ۱۰۰۰ نفر مشغول بکار شوند.

مدیرعامل مخابرات استان تصریح کرد : موضوع بعدی همکاری مخابرات و شهرداری ها در خصوص دوربین های پایش تصویری است که آمادگی مخابرات را به شهرداران جهت ایجاد زیرساخت های لازم اعلام می نمایم.

وی اضافه کرد : در خصوص توسعه شبکه همراه اول سایت‌هایی را در ۴ شهرستان در دو بخش شهر و روستا راه اندازی و یا ارتقاء خواهیم داد ، طبق برنامه در ۶ ماه اول سال جاری سایت هایی را در بخش مرکزی مسجدسلیمان ، اندیکا و لالی نصب و راه اندازی خواهیم کرد.

فلاح زاده در خاتمه گفت : شهرستان اندیکا از نظر شاخص های ارتباطی در روستاها وضعیتی به مراتب بهتر از مسجدسلیمان دارد البته منکر مشکلات موجود نیستیم که ان شاءالله با تخصیص منابع و تجهیز امکانات این مشکلات و کمبودها برطرف خواهند شد.

در پایان نشست از سوی شهرداری عنبر از مدیرعامل شرکت مخابرات استان خوزستان تقدیر بعمل آمد.