توضیحات مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در ارتباط با فوت کودک ده ماهه

عصر مسجدسلیمان // در پی انتشار خبری مبنی بر فوت کودک ده ماهه مسجدسلیمانی به دلیل رفتن غذا در نای و ریه ها و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی و انتقاد به دلیل کمبود امکانات در بیمارستان ۲۲ بهمن در فضای مجازی دکتر یاسر جلیلی ...

عصر مسجدسلیمان // در پی انتشار خبری مبنی بر فوت کودک ده ماهه مسجدسلیمانی به دلیل رفتن غذا در نای و ریه ها و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی و انتقاد به دلیل کمبود امکانات در بیمارستان ۲۲ بهمن در فضای مجازی دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، وی ضمن تسلیت به خانواده کودک متوفی گفت:  بیمار کودک ده ماهه ای بود که به دنبال آسپیره کردن (رفتن غذا در نای و ریه ها) بعد از حدود ده الی پانزده دقیقه و از دست رفتن زمان طلایی با پایین ترین سطح هوشیاری و عدم واکنش های مردمک به معاینه به دلیل نرسیدن اکسیژن به مغز به بیمارستان رسید که پس از حدود ۲۰ دقیقه تلاش کادر درمان و احیاء بیمار شاهد بازگشت علائم حیاتی بودیم که با دستور متخصصین به icu منتقل شد.

جلیلی ادامه داد: با توجه به این که غذای آسپیره شده سوپ بوده است و ‌عملا امکان خارج سازی از ریه ها وجود نداشت پس از ویزیت متخصصین گوش و حلق و بینی، بیهوشی و اطفال بیمار تحت درمان دارویی قرار گرفت و با دستور متخصص اطفال جهت مراقبت بیشتر از ریه ها و تحت نظر فوق تخصص ریه توسط بالگرد به بیمارستان امام اهواز اعزام اما متاسفانه با توجه به این که زمان طلایی رسیدن کودک به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان از دست رفته و در این مدت اکسیژن به مغر نرسیده و منجر به عوارض جدی مغزی شده بود علیرغم تلاش های پزشکان این کودک در بیمارستان امام اهواز فوت گردید.

دکتر جلیلی در پایان از شهروندان خواست بدون اطلاع از شرایط بیمار و علم پزشکی باعث زیر سوال رفتن مجموعه بیمارستان ۲۲ بهمن و مجموعه بزرگ علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نشوند. وی گفت: قطعاً عواقب انتشار اخبار کذب پیگرد قانونی دارد و با عاملین برخورد قانونی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر: