عملیات مبارزه با آفات درختان در ۲۵۰۰ هکتار از سطح جنگلهای شهرستان اندیکا اجرا شد

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا از اجرای عملیات مبارزه با آفات جوانه خوار و برگخوار در ۲۵۰۰ هکتار از سطح جنگلهای این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، علیرضا احمدی ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا از اجرای عملیات مبارزه با آفات جوانه خوار و برگخوار در ۲۵۰۰ هکتار از سطح جنگلهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، علیرضا احمدی در این خصوص اظهار داشت: پروژه مبارزه با آفات برگخوار و جوانه خوار بلوط با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در ابتدای سال جاری در مساحت ۲۵۰۰ هکتار از سطح جنگلهای سهرستان اندیکا در دو منطقه تازه و برونعالی به اجرا درآمد.

وی افزود : آفات جوانه خوار و برگخوار بلوط با تغذیه از جوانه ها و برگهای درختان باعث کاهش رشد، سطح سبزینگی و فتوسنتز و در نهایت ضعیف شدن درخت، کاهش قدرت باروری و پس از چند سال ممکن است باعث خشک شدن و از بین رفتن درختان گردد.

احمدی در خاتمه گفت : در صورت عدم جلوگیری به موقع از این آفت باعث پیشروی و گسترش آفت به کل جنگلهای بلوط شهرستان و حتی زاگرس و خسارات فراوانی به سطح جنگلهای زاگرس خواهد شد.

گفتنی است شهرستان اندیکا دارای بیش از ۱۷۰ هزار هکتار جنگل است و متنوع ترین جنگلهای استان خوزستان را دارا می باشد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: