پیام مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن یكصد و دهمین سالروز فوران و اكتشاف نفت

عصر مسجدسلیمان //به مناسبت سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیام تبریکی صادر نمود . وی که شرکت متبوعش میراث دار تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت است در ...

عصر مسجدسلیمان //به مناسبت سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیام تبریکی صادر نمود .

وی که شرکت متبوعش میراث دار تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت است در پیام خود آورده است : برگ هاي تقويم به سرعت ورق مي خورد و دوباره ۵ خرداد که روزي شكوهمند و به ياد ماندني در تاريخ پر فراز و نشيب اين مملكت است فرا می رسد . ۵ خرداد ۱۲۸۷ روزي است كه براي نخستين بار در تاريخ ايران و خاورميانه و پس از مدت ها تلاش و در حالي كه اميد تيم اكتشافي به نا اميدي گراييده بود مته حفاري سنگ بستر ميدان « نفتون » را شكافت و نفت با جهشي چند ده متري از دكل چاه شماره يك فوران كرد . با اين اتفاق مهم ، نفت بعنوان كليد توسعه و سنگ بناي صنعتي شدن و دروازه ورود مدرنيته به ايران گشت .

در ادامه ی پیام مهندس قباد ناصری آمده است : در حاليكه ۱۱۰ سال از آن روزگار مي گذرد ، همچنان نفت محور و شاكله ي اصلي توسعه اقتصادي و منبع عمده تأمين نيازهاي ارزي كشور است به گونه ايكه از آن بعنوان لوكوموتيو توسعه و شتاب اقتصادي كشور ياد مي شود . در اين تاريخ پر فراز و نشيب اتفاقات بسياري رخ داده ولي مهمترين آن را مي توان در ملي شدن صنعت نفت و قطع دست بيگانگان در مديريت و تصميم گيري صنعت نخست كشورمان برشمرد . به يمن اين اتفاق مبارك و متعاقب آن پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ، كليه ي امور صنعت نفت از اكتشاف و حفاري تا بهره برداري و پالايش و صادرات در اختيار نيروهاي توانمند ايراني است .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در انتهای پیام خود می افزاید : با پاسداشت زحمات و خدمات همه تلاشگران صديق اين عرصه و گرامي داشت ياد و نام شهداي گرانقدر صنعت نفت ، فرا رسيدن يكصد و دهمين سالروز فوران و اكتشاف نفت و روز مسجدسليمان را گرامي داشته و اين مناسبت را به كاركنان پرتلاش شركت ملي نفت ايران و هموطنان و هم استاني ها و همشهريان گرامي ام تبريك و تهنيت عرض نموده و برای همگان سربلندی و موفقیت را آرزومندم .

نام:

ایمیل:

نظر: