گلایه جمعی از اهالی روستای آب قنات اندیکا نسبت به عدم وجود فضای آموزشی در روستا و بی توجهی مسئولین مربوطه

عصرمسجدسلیمان // جمعی از اهالی آب قنات شهرستان اندیکا ضمن تشریح مشکلات و معضلات روستای خود،  نسبت به بی توجهی مسئولین و عدم وجود فضای آموزشی در روستا اعتراض نمودند. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، ابراهیم گندلی مرشد ...

عصرمسجدسلیمان // جمعی از اهالی آب قنات شهرستان اندیکا ضمن تشریح مشکلات و معضلات روستای خود،  نسبت به بی توجهی مسئولین و عدم وجود فضای آموزشی در روستا اعتراض نمودند.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، ابراهیم گندلی مرشدی عضو شورای اسلامی روستای آب‌ قنات ضمن ابراز گلایه از وضعیت نامناسب تحصیل کودکان در روستا، گفت: روستای ما ۱۲دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد، که برای ادامه تحصیل باید با طی کردن مسافتی طولانی به روستاهای همجوار بروند،با توجه به اینکه چندین سال پیگیر احداث مدرسه در روستا بودیم اما متاسفانه تاکنون آموزش و پرورش با ما همکاری لازم جهت احداث مدرسه را نداشته است.

وی افزود : طبق پیگیری‌های مستمر و عدم دریافت نتیجه مناسب گویا هرگز احداث مدرسه در روستای آب‌قنات از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش شهرستان اندیکا نبوده و اکنون فرزندان ما با این بی‌توجهی و قصور آموزش و پرورش به شکلی ملموس مواجه هستند‌

مرشدی ادامه داد: این روزها هوا رو به سردی نهاده است و از آنجائیکه در روستای ما راه ارتباطی مناسب وجود ندارد در فصل بارندگی ارتباط با روستا کاملا قطع می‌شود و امکان تردد سرویس مدارس وجود ندارد، لکن دانش آموزان باید مسیری تقریبا ۴کیلومتر را با پای پیاده پیموده تا در کلاس درس خود حاضر شوند.

 

 

راه ارتباطی نامناسب روستای آب قنات

عارف زمان‌پور از جوانان این روستا نیز با ابراز گلایه شدید اذعان داشت: آب‌قنات یک شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است،اما متاسفانه با گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی تاکنون حتی یک راه ارتباطی مناسب ندارد، ضمن اینکه معضلات دیگری از جمله : نبود مدرسه، مسجد،حسینیه و دیگر نیازهای ابتدایی نیز گریبان گیر مردم این روستا میباشد.

خسارت فراوان روستا بر اثر زلزله اخیر و عدم حضور مسئولین در منطقه

وی با اشاره به خسارات به وجود آمده در پی زلزله اخیر تشریح کرد: زلزله خسارات فراوانی وارد کرده است اما متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی جهت دلجویی از مردم در منطقه حضور پیدا نکرده است، گویا جز نیروهای جهادی بسیج و سپاه هیچ یاوری برای مردم مناطق دور افتاده نیست.

صدیقه زمانی مادر یکی از دانش آموزان روستا تشریح کرد: دانش آموزان نه‌ تنها از لحاظ آموزشی وضعیت مناسبی ندارند بلکه از نبود دیگر امکانات که از دایره عدالت آموزشی خارج است رنج می‌برند که نمونه بارز آن در روستای آب قنات دیده می‌شود که حتی دانش آموزان به دلیل نبود مدرسه از تحصیل باز می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ما در مسیر رفت و آمد تا مدرسه امنیت جانی ندارند افزود: بارها در مسیر رفت و آمد برای فرزندانمان مشکلاتی پیش آمده است ،حفظ جان فرزندانمان مهم‌تر از تحصیل آنان است و از آنجائیکه روستا راه ارتباطی مناسب ندارد و هم چنین مدرسه در روستا احداث نشده است ما خانواده‌ها حاضر نیستیم در چنین شرایطی فرزندانمان تحصیل کنند و به ناچار ترک تحصیل می‌کنند.

گفتنی است آبقنات یکی از روستاهای بخش آبژدان در شهرستان اندیکا میباشد که با وجود تعداد بیش از ده نفر دانش آموز با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود مدرسه روبرو است ، نکته قابل تامل در این گفتگو انتقاد همه حاضرین از عدم رسیدگی و سرکشی مسئولین به روستا بوده است.

 

نگارش و انتشار : معصومه اسدپور

نام:

ایمیل:

نظر: