با پیگیری نماینده پس از سالها به وقوع پیوست / آیین کلنگ زنی فرودگاه مسجدسلیمان با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

عصر مسجدسلیمان // با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، امیر قربانی فرمانده هوانیروز جمهوری اسلامی ایران، علیرضا گور ...

عصر مسجدسلیمان // با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، امیر قربانی فرمانده هوانیروز جمهوری اسلامی ایران، علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران اجرایی شهرستان کلنگ آغاز به کار ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان بر زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این مراسم علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور دکتر محسن رضایی و امیر قربانی گفت: مدت هاست پیگیر راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان بودیم که به دلایل مختلف مجوزات لازم صادر نمی شد اما با حضور امیر سرتیپ قربانی این حرکت با سرعت بیشتری ادامه یافت و بحمدالله امروز شاهد برآورده شدن یکی از مطالبات مردم مسجدسلیمان هستیم.

نماینده مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار ما این است همزمان با ساخت ترمینال جدید  بتوانیم از امکانات هوانیروز مثل برج مراقبت و یکی از ساختمان های هوانیروز به عنوان ترمینال استفاده کنیم و با شناختی که از فرزند نیک مسجدسلیمان امیر قربانی دارم قطعاً مثل همیشه در این مورد نیز با همکاری خواهد شد.

ظاهری یادآور شد: با تلاش همه مسئولین شهرستان امروز صاحب یک پتروشیمی هستیم که از خرداد سال آینده فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید در کنار آن پتروپالایش بختیاری، همچنین نیروگاه  را خواهیم داشت که نشان می دهد مسجدسلیمان رو به جلو در حال حرکت است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با مجوزی که از وزارت نفت گرفتیم قرار است چند میدان نفتی مثل میدان لالی، زیلایی، آسماری، که در هر کدام از این مناطق چندین چاه حفاری خواهد شد به بهره برداری برسد. ظاهری در پایان سخنان خود اظهار کرد: مطمئناً با احداث فرودگاه  و راه آهن، همچنین افتتاح فاز اول پتروشیمی و پتروپالایش بختیاری شاهد رونق دوباره شهرستان خواهیم بود.

علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان گفت: این جلسه جز نادرترین جلساتی ست که همه علاقمندان به مسجدسلیمان در کنار هم می بینم. وی گفت: به لطف پروردگار اراده خوبی برای آبادانی مسجدسلیمان وجود دارد و به همین دلیل مسجدسلیمان در باند توسعه قرار گرفته است. وی با بیان این که مسجدسلیمان همچنان بالاترین آمار نرخ بیکاری در استان را دارد گفت: علیرغم تلاش همه مسئولین و نماینده پرتلاش شهرستان مسجدسلیمان همچنان رتبه اول بیکاری در استان است اما در سایه همدلی همه مسئولان شهرستان دست به دست هم داده اند تا فارغ از همه مسائل سیاسی و گروهی به آبادانمی شهر بپردازند.

فرماندار مسجدسلیمان با تقدیر از علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، امیر قربانی فرمانده هوانیروز جمهوری اسلامی، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان گفت: همه این عزیزان در کنار شورای محترم تامین و مدیران اجرایی شهرستان نقش اساسی در حل مشکل فرودگاه مسجدسلیمان داشته اند که از تمامی این عزیزان کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: تشکر می کنم از همه اراده هایی که منجر به راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان شده است. در مرحله اول از رهبر معظم انقلاب که به شهرهای محروم توجه ویژه دارند تشکر می کنم. همچنین از سردار باقری،امیر موسوی و امیر حیدری و مخصوصا امیر قربانی قدردانی می کنم که پیگیری های ایشان در انجام پروازهای غیرنظامی از فرودگاه هوانیروز موثر بوده است همچنین از تلاش های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیران شهرستان و امام جمعه محترم که باعث گردید یکی از زیرساخت های توسعه شهرستان را شاهد باشیم تشکر و سپاسگزاری می نمایم.

دکتر رضایی گفت: فرودگاه یکی از زیرساخت های شهرستان است که موجب تسهیل ارتباطات شهر با نقاط دیگر کشور می شود و اساتید دانشگاه و کارآفرینان کشور به مسجدسلیمان خواهند آمد. این قبیل زیرساخت ها موجب تسهیل سرمایه گذاری خواهد شد. تیم نفت مسجدسلیمان که در لیگ فوتبال بازی دارد، با این فرودگاه، شرایط بهتری خواهد داشت.

وی افزود: این عنایتی که برادران ما در ارتش و هوانیروز به مردم شهر داشتند، یکی از زاویه های اقتصاد مقاومتی است. از طریق صرفه جویی در ایران می توانیم سالانه دو برابر فروش نفت، درآمد داشته باشیم. استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: این صرفه جویی در سرمایه گذاری عظیم فرودگاه، یک حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است. این افتخاری برای نیروهای مسلح است که نشان از گرایش به حمایت از مردم محروم است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع چاه های نفت این منطقه را در شورای راهبردی توسعه استان پیگیری می کنیم. در این جلسات ماهیانه تلاش داریم تا از ظرفیت های خوزستان بیش از پیش استفاده کنیم. در تلاش هستیم که درآمدهای شهرداری های استان را از طریق احیای برخی چاه های غیر فعال و قدیمی بیشتر کنیم. چاه های نفت متروکه را می توانیم با سرمایه گذاری خارجی به تولید برسانیم و شهرداری ها را توانمندتر کنیم.

دکتر رضایی با اشاره به برخی پروژه های شهرستان گفت: پتروشیمی مسجدسلیمان را هم ان شا الله به منطقه آزاد یا ویژه انرژی تبدیل می کنیم تا از نفت و گاز شهرستان، نیروی کار شهرستان و امکانات شهرستان در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم. البته مشابه این پتروشیمی و فرودگاه و چاه های نفت دراین منطقه بسیار است، با همت و اراده و صداقت، می توان برکت این حرکت ها را بیشتر کرد. امکانات و ظرفیت های فراوان این شهر را با تلاش های استاندار دلسوز و دیگر مسوولان فعال خواهیم کرد و آثار برکات این فعالیت ها را در کل استان خواهیم دید. در ادامه این برنامه ، کلنگ احداث ترمینال فرودگاه مسجدسلیمان، توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به زمین زده شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: