کشت ۶ هکتار زعفران در شهرستان اندیکا

عصر مسجدسلیمان // مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا از کشت پیاز زعفران در ۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش آبژدان این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سالهای گذشته تقریبا ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش پایگ ...

عصر مسجدسلیمان // مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا از کشت پیاز زعفران در ۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش آبژدان این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سالهای گذشته تقریبا ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، مراد امامی اظهار داشت: از حدود ۴ سال گذشته در حدود ۲ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که امسال ۶ هکتار با افزایش ۶۰ درصدی روبرو است.
محل تامین اعتبار  جهت کاشت این محصول تسهیلات ۴ درصد گیاهان دارویی است.
وی با بیان اینکه کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب و سازگاری با اقلیم شهرستان اندیکا جزو محصولات پربازده کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: محصول زعفران به دلیل اینکه در اواخر شهریور تا اوایل مهر ماه کشت می شود نیاز زیادی به آب ندارد.
امامی با اشاره به اینکه زعفران یک محصول اقتصادی است، بیان داشت: کشاورزان شهرستان اندیکا با توسعه کشت این محصول گران قیمت درآمد زایی برای خودشان به همراه خواهد داشت.
وی یادآور شد: پیاز زعفران در هر بار کاشت تا سه سال نیاز به کاشت مجدد ندارد ولی از سومین سال اقتصادی و سودزایی دارد  که این امور جزو محدودیت های کشت زعفران است.
گفتنی است که کشت زعفران در روستاهای یک برجی، صالح کوتاه، شهید اسفندیار یوسفی صورت گرفته است.
کم آبیاری مزیت کاشت زعفران است. اما باید مسئولان با آموزش به کشاورزان، توزیع پیاز مرغوب بین آنها و بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان از مزارع زعفران همت گمارند، تا شاهد به بار نشستن زحمات در مزارع زیر کشت این محصول با ارزش باشیم.

 

نام:

ایمیل:

نظر: