شب شعر دفاع مقدس و اربعین حسینی در شهرستان اندیکا برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // برنامه شب شعر دفاع مقدس و اربعین حسینی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان اندیکا برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، سرهنگ پاسدار حسین زمانی فرما ...

عصر مسجدسلیمان // برنامه شب شعر دفاع مقدس و اربعین حسینی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان اندیکا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، سرهنگ پاسدار حسین زمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان اندیکا ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین میراث امام حسین(ع) و درس عاشورا برای ملت ما همان روحیه شهادت طلبی است که آثار خود را در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از انقلاب اسلامی ارزش‌های آن نشان داده است.
وی تأکید نمود : روحیه شهادت‌طلبی و ایثار و فداکاری هیچگاه از ملت ایران سلب نخواهد شد، زیرا که این روحیه در پیوند عمیق با فرهنگ عاشورا قرار دارد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان در بخشی دیگر از صحبت‌هايش اذعان داشت : نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در تثبیت فرهنگ عاشورا و تداوم روحیه شهادت طلبی بسیار مهم است، در حقیقت این حضرت زینب بود که با صبر و استقامت و رسوایی حاکمان ظالم، فرهنگ عاشورایی را تداوم بخشید.

در ادامه سجاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین و شهادت نوجوان فداکار علی لندی از همکاری مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان در برگزاری این برنامه قدردانی نمود.

وی نیز اظهار داشت: زبان هنر ساده ترین و تأثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید است، زیرا زبان هنر زبان احساس است و بواسطه شعر، موسیقی، تصویرسازی و نمایش بهتر می‌توان به ترویج فرهنگ عاشورا و ارزش‌های دفاع مقدس کمک کرد.

کاظمی افزود: در زمینه فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس هر جا کار را به هنرمند سپرده اند بهتر به گسترش و نهادینه شدن این ارزش‌ها در جامعه کمک شده است.

در ادامه برنامه چند تن از شاعران در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا به شعرخوانی پرداختند و با اعطا لوح تقدیر و هدایا از آنان تجلیل بعمل آمد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: