برگزاری آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه عظیم آبیاری دشت لالی با حضور استاندار خوزستان

عصر مسجدسلیمان // مراسم‌ کلنگ زنی پروژه عظیم آبیاری دشت لالی با حضور استاندار خوزستان،نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی ،مدیر کل جهاد کشاورزی و جمعی‌ از مسئولین‌ دستگاههای اجرایی‌ استان و ش ...

عصر مسجدسلیمان // مراسم‌ کلنگ زنی پروژه عظیم آبیاری دشت لالی با حضور استاندار خوزستان،نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی ،مدیر کل جهاد کشاورزی و جمعی‌ از مسئولین‌ دستگاههای اجرایی‌ استان و شهرستان لالی امروز صبح برگزار شد‌.
به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در راستای توجه به بخش کشاورزی و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری،با شروع فاز دوم این طرح در خوزستان کلنگ پروژه عظیم آبیاری ۶۵۰هکتار از اراضی شهرستان لالی در محل جدید منبع آب کشاورزی بخش حتی به زمین زده شد و با احداث شبکه آبیاری به مساحت ۶۵۰هکتار شامل ۲۱۰متر لوله گذاری،احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه،احداث ساختمان ایستگاه برق و بهره برداری بزودی کشاورزان دشت لالی صاحب زمین‌های آبی‌خواهند شد‌.
در قسمتی از این مراسم علی عسگر ظاهری نماینده مردم در مجلس احداث سد تراز و مجوز برداشت آب برای آبیاری ۲۰هزار هکتار از اراضی شهرستان لالی را افق بلندتری برای این شهرستان دانست‌و ابراز امیدواری کرد که با آبیاری دشت لالی رونق اقتصادی و اشتغال زایی در این شهرستان بوجود‌ خواهد آمد.
گفتنی است که پس از گذشت ۲۰سال از اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری حوزه انتخابیه مسجدسلیمان تا کنون از این ظرفیت بی بهره بود که با پیگیری مهندس ظاهری مجوز آبرسانی به زمین های کشاورزی شهرهای شمال خوزستان از جمله شهرهای مسجدسلیمان، لالی،اندیکا و هفتکل صادر شده است‌.

 

نام:

ایمیل:

نظر: