- تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۳۰
- شناسه خبر: 16371 فرشاد جعفری شهنی
وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاکله فرهنگیان با تجربه و متحول گرایی تعالی محور باشد
عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با اعلان مخالفت خود در مورد وزارت دکتر باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاک ...
عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا با اعلان مخالفت خود در مورد وزارت دکتر باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاکله فرهنگیان با تجربه و متحول گرایِ تعالی محور باشد.
به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر علیرضا ورناصری در این خصوص اظهار داشت : مطابق با گفتمانِ بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت تعمیق پیوستگیِ مردم و مسئولان،نباید اشتیاق عمومیِ جامعه برای تغییرات سریعِ فراگیر و گذر از تنگناهای کنونی را به یأس تبدیل کنیم،لذاجهت تحقق اهداف چند بُعدیِ نطام و انتظارات برحق مردم،بویژه فرهنگیان عزیز که همه ما به زحمات آنهامدیونیم،ضروری است وزیری عهده دار مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی کشور شود که ازبدنه و شاکله فرهنگیان،آنهم طیفِ فرهنگیانِ با تجربه و متحول گرایِ تعالی محور باشد تابتواند با تِکانه هایی ناشی از تخصص وتجربه و اِعمال نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی کارآمد،ضمن انعکاس مشکلات معوق مانده ۲ میلیون فرهنگی و حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ارتقاء منزلت اجتماعی و جایگاه حرفهایی منابع انسانی،تحول و عدالت آموزشی را محقق سازد.
وی ادامه داد : منزلت فرهنگیان موردتکریم واقع نشده و این حقیقتِ تاسفبار در تبعیض معیشتی میان فرهنگیان با سایر کارمندان و تعلل در نظام رتبه بندی معلمان مشهود است،من جهت تصدی وزارتخانه راهبردیِ آموزش و پرورش به وزیری رأی خواهم داد که آلام معلمان شریف ما را با برنامه های عملیِ برآمده از تجارب و مبتنی بر تخصص، التیام بخشد لذا با احترام به اقای دکتر باغگلی،با انتخاب ایشان بدلیل فقدان تخصص وتجارب عملی و اجراییِ درون سازمانی که این فقدان تجربه میدانیِ مرتبط در دیدگاهها و حوزه محوریت بخشیِ ایشان مشهود است مخالف هستم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود : در یک مورد بگویم طبق سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش،و سیاست های کلی نظام مبنی بر پایداری نظام زیستی در مناطق مرزنشین، بایدتقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمندسازی معلمان و محصلین این مناطق مورد توجه واقع میشد که ایشان بجز اشاره کلی در جزء ۴ از بند “ب ” برنامه هایش ، به این موضوع با ذکر راهکارهای عملی نپرداخته است.این در حالی است که عدم برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی در تقابل با تاثیرات ناشی از گستردگی جغرافیاییِ مناطق مختلف کشور خسارات زیادی به روند تحصیل ساکنان این مناطق رسانده است.
دکتر ورناصری خاطرنشان کرد : ایشان جوان شایسته وتوانمندی است،خدمات قابل تقدیری در رزومه خود داردسوابق تدریس و عضویت درهیأت علمی و مدیریت مجموعه مدارس عامالمنفعه امام رضا (ع) با ۱۹ مدرسه و بیش از ۷ هزار دانشآموز دارد،اما بالاترین تجربه ایشان در حوزه اجرایی، مدیرعاملیِ بنیاد فرهنگی رضوی است،مشخصا تجربه لازم جهت تحول وکاهش مشکلاتِ یکی از پر چالشترین وزارتخانه های کشور را ندارد. امیدوارم از ایشان جهت اقدامات مفید و موثر در جایگاه مناسبی جهت خدمت به نظام و مردم استفاده شود اما انتظار میرود رأی مجلس انقلابی، جهت تحقق روند مطالبات فرهنگیان و مردم به ایشان رأی مخالف باشد.