دیدار جمعی از فعالان اجتماعی ایل جلیل بهداروند با امام جمعه مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // جمعی از فعالان اجتماعی ایل بهداروند با امام جمعه مسجدسلیمان به پاس تشکر از برگزاری مراسم شیخ عبدالله نجفی معروف به شیخ پیاده دیدار کردند. در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق امینی ضمن خیرمقدم به فع ...

عصر مسجدسلیمان // جمعی از فعالان اجتماعی ایل بهداروند با امام جمعه مسجدسلیمان به پاس تشکر از برگزاری مراسم شیخ عبدالله نجفی معروف به شیخ پیاده دیدار کردند.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق امینی ضمن خیرمقدم به فعالان ایل بهداروند اظهار کرد:
مسجدسلیمان پایتخت فرهنگی هنری بختیاری است که آن را دوباره میسازیم اما ساختن بومی محلی…
وی ادامه داد: شیخ عبدالله یکی از چهره های فرهنگی مذهبی بزرگ ماست که از ایل بهداروند میباشد،باید این چهره ها را معرفی کنیم چرا که اینها سرمایه ها و تاریخ ما میباشند،شیخ از عبدالله را دیگر استانها و اقوام بیشتر از ما بختیاری ها می شناسند.

امینی افزود:قرار است در ماه مبارک رمضان از شبکه خوزستان مستندی در مورد زندگینامه شیخ عبدالله نجفی پیاده پخش شود.

وی با بیان اینکه ایران مدیون روحانیونی همچون شیخ پیاده است تصریح کرد:
ما از لحاظ تاریخی عقب هستیم باید به تاریخ بازگردیم
که راه آن برگزاری چنین نشست هایی میباشد ،اساتید دانشگاه، پژوهشگران و نویسندگان باید دست به قلم شوند و تاریخ بختیاری را از شفاهی بر روی کتاب بیاورند.

امینی تاکید کرد:
مردم مسجدسلیمان عکس العمل خوبی نسبت به بی احترامی انجام شده توسط عوامل سریال سرزمین کهن به ایل بختیاری نشان دادند تا باعث شد رئیس صدا سیما به مسجدسلیمان بیاید.

وی ادامه داد:در گذشته زیاد همگرایی وجود نداشت در حال حاضر نیاز به همگرایی طوایف است،احساس میکنم بختیاری و لر روی سکوی پرتاب قرار گرفته
ما هم تلاش میکنیم تا آینده روشنی در اختیار ایل بختیاری قرار گیرد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: