نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با محوریت موضوع آب و سایر مشکلات استان خوزستان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با محوریت موضوع آب و سایر مشکلات استان خوزستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در ابتدای این جلسه نمایندگان استان خوزستان مس ...

عصر مسجدسلیمان // نشست مجمع نمایندگان استان خوزستان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با محوریت موضوع آب و سایر مشکلات استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در ابتدای این جلسه نمایندگان استان خوزستان مسائل و مشکلات خرد و کلان این استان را در حوزه آب، برق، کشاورزی، صنعت و حاشیه نشینی ذکر کردند.

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده نمایندگان ، نادیده گرفتن و بی‌توجهی صنایع بزرگ، مخصوصاً صنایع نفتی، نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خودشان در منطقه بود.

در ادامه حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری ویژه این کمیسیون برای آب و سایر مشکلات خوزستان و احتمال گزارش ترک فعل مسئولین امر خبر داد و گفت : کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مشکلات این استان ورود کرده که با تأکید رهبر معظم انقلاب، این پیگیری جدی‌تر شد. طرح‌هایی در این استان وجود داشت که اگر این طرح‌ها به موقع انجام می‌شد امروز خوزستان و مردم دچار این مشکلات نمی‌شدند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به تأکید نمایندگان استان بر قصور، کوتاهی، سو مدیریت و ترک فعل برخی مسئولین در سالیان اخیر اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ بنادارد که اولاً طرح‌هایی که قرار بوده اجرا شود و به تأخیر افتادن آن‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شود را شناسایی کند. همچنین به بررسی دلایل تأخیردر اجرای طرح‌ها به صورت جدی و کارشناسی بپردازد.

شجاعی با بیان طرح‌های روی زمین مانده در استان خوزستان گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بیش از دو دهه است که در حال اجراست. در این سالیان متمادی از ۵۵۰ هزار هکتاری که قرار بود از نظر شبکه آب رسانی و سایر شرایط آماده کشاورزی شود اما تنها ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح اجرا شده که همین میزان هم به بهره برداری نرسیده و همچنان مشکلات جدی در اجرای این طرح وجود دارد. علاوه بر این طرح‌های مربوط به آب رسانی و فاضلاب استان خوزستان هم هست که باید پیگیری و اجرا می‌شده که این امر هم انجام نگرفته است.

وی افزود: از طرف کمیسیون اصل ۹۰ با همکاری سایر کمیسیون‌های مجلس تیمی جهت بازرسی میدانی به خوزستان اعزام خواهد شد. همچنین درصدد برگزاری جلساتی با دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی جلساتی برای ارزیابی و بررسی عملکرد این دستگاه‌ها در خوزستان هستیم. پس از این جلسات گزارشی در خصوص قصور، ارتکاب تخلف یا جرم مسئولین ارائه خواهیم کرد.

شجاعی در پایان با اشاره به اهمیت معرفی این افراد به مردم و دستگاه قضائی جهت برخورد قانونی گفت: اولویت ما این است که سریعاً دستگاه‌های اجرایی وارد شوند تا مشکل فعلی مردم را تسکین دهند. سپس با بررسی‌های کارشناسی، گزارش ترک فعل مسئولین در انجام طرح‌ها آماده خواهد شد. همچنین کمیسیون اصل ۹۰ در نظر دارد ضمن مشخص کردن تکالیف دولت در رابطه با خوزستان، به عنوان نهاد نظارتی مجلس، مطالبه خود را برای جلوگیری از ترک فعل مجدد مسئولین ادامه دهد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: