به دنبال تحقق کامل اجرای ۲۳۳ هزارهکتار اراضی استان در فازدوم طرح مقام معظم رهبری هستیم

عصر مسجدسلیمان // دکتر علیرضا ورناصری در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه خبر صداوسیمای مرکز خوزستان در خصوص آخرین اقدامات اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری توضیحاتی ارائه داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکت ...

عصر مسجدسلیمان // دکتر علیرضا ورناصری در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه خبر صداوسیمای مرکز خوزستان در خصوص آخرین اقدامات اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر علیرضا ورناصری ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری با ورود نمایندگان استان خوزستان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گفت و خوشبختانه طی روزهای اخیر منجر به تصمیم عملی شد ، در همین راستا نمایندگان این موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ در پایان سال گذشته مطرح و طی برگزاری اولین جلسه محرز شد که از سوی وزارت نیرو قصور زیادی صورت گرفته که در این ارتباط ضرب العجلی ۲۰ روزه برای اصلاح و اجرای آن تعیین شد.

وی افزود: تعیین این ضرب العجل طی روزهای اخیر منجر به تشکیل جلسه مشترک بین نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی شد که در خاتمه مقرر گردید از فاز اول که حدود ۱۷ هزارهکتار به صورت ناقص اجرا شد، سازمان آب و برق خوزستان به نیابت از وزارت نیرو با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مشکل را رفع نمایند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین بنا شد از مجموع ۲۳۳ هزار هکتار فازدوم ، ۲۰۷ هزارهکتار با اولویت شهرهای شمالی استان خوزستان در دستور کار اجرایی قرار گیرد که امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم. حدود ۲۶ هزار هکتار از این تعداد اراضی هستند که وزارت نیرو مدعی است به علت مشکلات کم آبی نمی تواند آنها را در فاز دوم ساماندهی کند که در این ارتباط نیز مصوب گردید ظرف مدت یک ماه با تشکیل جلسه بین وزارتخانه های نیرو و جهاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با نظارت نمایندگان استان خوزستان در خصوص این معضل تصمیم گیری شود.

دکتر ورناصری در خاتمه گفت : ما به دنبال تحقق کامل اجرای ۲۳۳ هزارهکتار اراضی استان در فاز دوم طرح مقام معظم رهبری هستیم و به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد، ضمن اینکه ظرفیت های دیگری در خصوص روان آبها و آب های زیرزمینی در منطقه وجود دارد و درصدد هستیم تا مجوزات وزارت نیرو را جهت بهره برداری این روان آبها و اضافه کردن آن به حق آبه استان خوزستان برای اراضی دیم را اجرایی کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر: