راه اندازی پارك موزه گنجینه نفت موجب رونق اقتصادی ، اشتغال زایی و توسعه مسجدسلیمان می شود

عصر مسجدسلیمان // مسجدسلیمان زادگاه نفت است و قديمی ترين تأسيسات فرآورش اين ماده حياتی براي نخستين بار در كشور و خاورميانه در اين شهر شكل گرفت و ايجاد شد . اين تأسيسات با گذشت ۱۱۰ سال از فعاليت صنعت نفت در كشورمان به متا ...

عصر مسجدسلیمان // مسجدسلیمان زادگاه نفت است و قديمی ترين تأسيسات فرآورش اين ماده حياتی براي نخستين بار در كشور و خاورميانه در اين شهر شكل گرفت و ايجاد شد . اين تأسيسات با گذشت ۱۱۰ سال از فعاليت صنعت نفت در كشورمان به متاعی ارزشمند و گرانبها مبدل شده اند و بعنوان تاريخچه ي اين صنعت قرار است در قالب راه اندازی موزه مورد بازديد علاقمندان قرار گيرد .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ابوذر شجاعي برجوئي رييس روابط عمومي شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان با اعلام این خبر اظهار داشت : به منظور حفظ اين بخش از تاريخ صنعت كشورمان وزارت نفت تصميم به ايجاد موزه گنجينه نفت در مسجدسلیمان گرفت و تأسيسات و اماكن تاريخي همچون چاه شماره يك– نخستين كارخانه تقطير – نخستين پالايشگاه –نخستين كارخانه گوگرد سازي – نخستين كارخانه توليد برق و چشمه هاي طبيعي نفت در منطقه سی برنج بعنوان اجزای اين موزه تعريف و عمليات اجرايی ساختمان اصلی آن پس از يك وقفه در نيمه ی دوم سال ۱۳۹۵ آغاز شد .

وي افزود : ساختمان اصلي شامل ۴ بخش در مجموع زيربنايي حدود ۳۸۵۰ متر مربع و پيشرفت فيزيكي فراتر از ۸۰ درصد است و تا پايان نيمه ی نخست سال جاری اين طرح به سرانجام برسد و اسناد و اشيای تاريخی مرتبط با تاريخچه صنعت نفت مورد بازديد علاقمندان قرار بگيرد .

شجاعی در خصوص وضعيت اسناد و مداركی كه قرار است در اين موزه در معرض مشاهده عموم قرار گيرند اظهار داشت : تعداد زيادی از مكاتبات و اسناد اداری مربوط به دهه های گذشته كه ارزش تاريخی و استنادی دارند از بايگانی اين شركت و شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب خارج و در اختيار مركز موزه های وزارت نفت قرار گرفته اند تا كارشناسان آن مركز نسبت به پايش و انجام اقدامات مربوطه اقدام و سپس جهت استفاده عموم در اختیار موزه نفت مسجدسلیمان قرار گیرد .

ابوذر شجاعی برجوئی افزود : در كنار اين پروژه ، احداث پارك موزه برق تمبی در مجاورت نخستين كارخانه برق با پيگيری مديرعامل محترم مطرح و با هدف توسعه اماكن تفريحی و گسترش فضاهاي رفاهی شهروندان تأمين اعتبار و عمليات اجرايی آن از نيمه ی دوم سال گذشته آغاز شده است .

وي ادامه داد : اين پروژه در زمينی به مساحت ۸۰۰۰۰ متر مربع در حال اجراست و پيشرفت فيزيكي آن از ۶۵ درصد فراتر رفته و شامل ترميم و بهسازی محوطه كارخانه برق تمبی – ايجاد چشم اندازی زيبا براي ورودی موزه كارخانه برق – ايجاد فضای سبز و فضای تفريح بچه ها به همراه پاركينگ خودرو و نمازخانه و سرويس های بهداشتی می باشد .

سخنگوی شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان در پايان اظهار داشت : راه اندازی موزه گنجينه نفت كه با همت مديرعامل و اعضای هيأت مديره ی اين شركت و با همكاری مركز موزه های وزارت نفت با جديت در حال پيگيری است فرصت مناسبی را براي توسعه و رونق اقتصادی و ايجاد فرصت های شغلي و اشتغالزایی جهت جوانان فراهم می آورد . ضمن آنكه با افتتاح اين موزه برخی ديگر از زيرساخت های رفاهی و عمرانی منطقه شامل جاده ، فرودگاه ، هتل ، مهمانسرا ، بازار صنايع دستی و گردشگری تحولات مناسب و روبه رشدی خواهند داشت و می شود اظهار نمود كه به سرانجام رسيدن پارك موزه موجب تغيير و تحولات اساسی و مناسبی در همه سطوح خواهد شد .

نام:

ایمیل:

نظر: