جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب و برق حوزه انتخابیه در شهرستان لالی برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // با حضور نماینده مجلس و برخی مدیران کل استان خوزستان جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق شهرستانهای حوزه انتخابیه در شهرستان لالی برگزار شد . به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان طی نشست مشترک دکتر عل ...

عصر مسجدسلیمان // با حضور نماینده مجلس و برخی مدیران کل استان خوزستان جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق شهرستانهای حوزه انتخابیه در شهرستان لالی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان طی نشست مشترک دکتر علیرضا ورناصری با مدیرعامل آب و برق خوزستان ، مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان و مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان، مسائل و مشکلات تامین آب شرب ، برق پایدار و رفع مشکل دفع فاضلاب شهری ، در شهرستان لالی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست دکتر علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت : پذیرش مشکل بی آبی ،کم آبی و قطع مکرر برق با وجود دو سد بزرگ برق آبی شهید عباسپور و گدار در فاصله ٢٠ کیلومتری ، برای مردم شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا بسیار سخت است.

وی قرارگیری این دو سد در محدوده شهرستانهای اندیکا ، لالی و مسجدسلیمان را فرصتی مناسب برای تامین آب شرب و اراضی کشاورزی این مناطق دانست و افزود : متاسفانه اکثر زمین های کشاورزی مرغوب در دشت لالی و هارکله به دلیل نبود آب کافی در سال تنها یکبار و آن هم به صورت دیم کشت می شود که بسیار نگران کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به عملیات اجرایی سد تراز لالی توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: این طرح مهم در حوزه وزارت نیرو متوقف باقی مانده بود که وزیر نیرو باید برای ادامه کار آن فکر اساسی کند .

در پایان این نشست به تفکیک برای هر یک از ۴ شهرستان حوزه انتخابیه مصوباتی به تصویب اعضا حاضر در این جلسه رسید که به شرح ذیل میباشند:

مصوبات شهرستان مسجدسلیمان :

۱- مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب خوزستان منطقه کلگه و مراد آباد تا پایان سال را وارد مدار نماید.

۲- شرکت آب و فاضلاب خوزستان پروژه آبرسانی به روستاهای جهانگیری ، تمبی ، لهبری و چم فراق را تا پایان سال در اولویت قرار دهد .

۳- شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ، برق رسانی به ۳ روستای خلیل آباد ، عبدی آباد و چشم شیرین را اجرا نماید .

۴- شرکت توزیع نیروی برق خوزستان شبکه های فرسوده در مسجدسلیمان را تا پایان سال اصلاح نماید .

مصوبات شهرستان لالی :

۱- مقرر گردید سازمان آب و برق خوزستان عملیات احداث جاده دسترسی سد تراز را در سال جاری آغاز نماید و در خصوص فعال سازی عملیات احداث سد تراز، پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار از طریق وزارتخانه را بعمل آورد.

۲- سازمان آب و برق خوزستان مجوز حفر ۳ حلقه چاه آب شرب برای مناطق عشایری چشمه شاه ، چارکولان و سیپه را صادر نماید .

۳- سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تخصیص اعتبار ، به منظور تکمیل خط لوله و انشعاب برق و تخصیص آب پروژه آبیاری اراضی دشت لالی اقدام نماید.

۴- سازمان آب و برق خوزستان پیگیری لازم در خصوص تخصیص اعتبار ادامه عملیات لوله گذاری و انتقال خط آب شرب شهر لالی و همچنین تجهیز چاه های آب در سال جاری را بعمل آورد.

۵- شرکت آب و فاضلاب خوزستان پروژه رگ تراز را لایروبی و بهسازی نماید.

۶- شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به تامین اعتبار و اجرای مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی منطقه آرپناه اقدام نماید.

۷- شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۱۰ کیلومتر شبکه سطح شهر لالی و شبکه های فرعی باقی مانده از تعهد قبلی را تا پایان سال اصلاح نماید.

۸- شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برق رسانی به ۳ روستای هارکیزه، نیدوند و باریکی تکی ۲ را تا پایان سال اجرا نماید.

مصوبات شهرستان اندیکا :

۱- سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین ۱۰ کیلومتر لوله به منظور آبرسانی به بخش آبژدان اقدام نماید.

۲- شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نسبت به برق رسانی به ۸ روستای تنگ سنان، آرام ، قاضی آباد ، کول سرخ ، لیریک، کفت هچه ، بنه موسی، آب چنار سوسن اقدام نماید .

مصوبات شهرستان هفتکل:

۱- شرکت آب و فاضلاب خوزستان آبرسانی به شمال شهر هفتکل و بخش رغیوه را تا پایان سال پیگیری و اقدام نماید.

۲- شرکت آب و فاضلاب خوزستان دو خط ۵ کیلومتر و ۲۰ کیلومتری آب را تا پایان سال اجرا نماید.

۳- شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بافت های فرسوده شهرستان هفتکل را تا پایان سال اصلاح نماید.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: