انتصاب سرپرست H.S.E و پدافند غیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با صدور حکمی سرپرست اداره بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل این شرکت را منصوب کرد .   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، مهندس قباد ناصری در ا ...

عصر مسجدسلیمان // مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با صدور حکمی سرپرست اداره بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل این شرکت را منصوب کرد .  

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، مهندس قباد ناصری در این حکم مهندس فرید غلامی حموله را بعنوان سرپرست جدید این اداره منصوب و از زحمات ۵۴ ماهه مهندس سهراب ترکیان در این سمت تقدیر بعمل آورد .

همچنین آیین تودیع رییس قدیم و معارفه سرپرست جدید اداره بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ظهر امروز و با حضور رییس HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب – مدیرعامل ، مدیران و روسای ستادی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت : جابجایی افراد در سمت ها و مناصب امری طبیعی و بمنظور حفظ پویایی و روند رو به رشد حرکتی و در جهت تأمین منافع سازمان است .

مهندس قباد ناصری افزود : اداره ی HSE که ۴ مقوله ی ایمنی در محیط های اداری و عملیاتی – بهداشت صنعتی و حرفه ای – حفاظت از محیط زیست و پدافند غیرعامل را بر عهده دارد جزو یکی از بخش های مهم و حساس صنعت نفت است که در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، گستردگی حوزه ی عملیاتی و همجواری تأسیسات فرآورشی نفت با رودخانه ها و دریاچه های متعدد و بزرگ بر پیچیدگی و سختی کار این اداره افزوده است .  

وی ادامه داد : اداره ی HSE علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه طی ۴ سال و نیم گذشته توانسته است با پشتکار رییس و از خود گذشتگی پرسنل پرتلاش و ایثارگر آن اداره علاوه بر رعایت الزامات ایمنی و محیط زیستی و ثبت رکورد ۱۲۵۰ روز بدون حادثه ی مهم ، در مأموریت های متعدد و خسته کننده ای همچون مهار و خاموشی آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی شهرستان و همچنین ضدعفونی و گندزدایی روزانه اماکن شرکتی ، محلات و خیابان های شهری در جهت مقابله با ویروس کرونا بسیار موفق ظاهر شده که جای دارد به همگی آنها خدا قوت عرض نمایم .

مهندس ناصری با تأکید بر رعایت ایمنی و حفاظت از محیط زیست افزود : ضرورت دارد بر انجام کلیه ی فرآیندهای صنعتی و غیرصنعتی همچون گذشته الزامات سخت گیرانه ایمنی اجرا شود تا ریسک و خطر حوادث در سطح سازمان به حداقل ممکن برسد . همچنین می بایست کلیه ی فرآیند تولید ، فرآورش و انتقال نفت و گاز که با هدف ارزآوری و تولید ثروت ملی صورت می گیرد با حساسیت هرچه بیشتر در خصوص پاسداشت محیط زیست  انجام شود .

رییس اداره بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی بر پیچیدگی فعالیت ها در صنعت نفت و خطرات فراوان این عرصه تأکید کرد و گفت : اگر الزامات سخت گیرانه HSE نباشد می بایست روزانه حوادث زیادی در بخش های مختلف این صنعت رخ بدهد ولی علیرغم مشکلات فراوانی که خصوصاً در بخش کمبود شدید نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات با آن مواجه ایم شاهد نرمال بودن فعالیت ها در این صنعت می باشیم .

مهندس محمدرضا نادری افزود : در HSE می بایست کارکنان عاشق شغلشان باشند تا از پس این همه مأموریت سخت و دشوار بخوبی برآیند و در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان شاهد آن هستیم که همکاران پرتلاش و متهور ما در اداره HSE علاوه بر انجام مأموریت های محوله سازمانی موفق شده اند در بخش مبارزه با شیوع ویروس کرونا و مهار ۵۰ آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی همچنان پر انرژی به انجام وظیفه بپردازند .

وی انتقال تجربه از افراد موفق و پیشکسوتان به جوانان را امری مهم در استمرار موفقیت برشمرد و گفت : از آقای مهندس ترکیان که در مدت زمان مسئولیت اداره HSE مسجدسلیمان تجارب گرانبهایی کسب کرده و خودشان هم به مقوله ی آموزش کارکنان توجه ویژه داشته اند درخواست داریم این تجارب ارزشمند و ذی قیمت را در اختیار نسل های جوان قرار دهند تا نوار موفقیت ها و رکورد روزهای بدون حادثه ی این شرکت همچنان پابرجا باقی بماند .

در ادامه ی جلسه مهندس فرید غلامی سرپرست جدید اداره HSE در خصوص اهداف و برنامه های اداره متبوع و همچنین مهندس سهراب ترکیان رییس پیشین اداره HSE در خصوص دستاوردها و عملکرد ۴ ساله خویش در این سمت توضیحاتی را بیان نمودند .

لازم به توضیح است فرید غلامی حموله سرپرست جدید اداره بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان که دانش آموخته ی مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد  می باشد از جمله نیروهای قدیمی این شرکت است که با ۴۴ سن ۲۷ سال سابقه خدمت در بخش های مختلف این شرکت از جمله رییس ایمنی و آتش نشانی و سرپرست ایستگاه آتش نشانی ناحیه شمالغرب را در پرونده کاری خویش دارد .  همچنین وی یکی از ۴ فرمانده حوادث صنعت نفت در مناطق نفتخیز جنوب است که به تازگی و پس از گذراندن دوره های مربوطه ، حکم خود را از سوی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دریافت کرد .

نام:

ایمیل:

نظر: