جشنواره بومی محلی روستایی و عشایری در مسجدسلیمان برگزار گردید

عصر مسجدسلیمان // جشنواره بومی محلی روستایی و عشایری مسجدسلیمان به مناسبت دهه مبارک فجر به همت اداره جهاد کشاورزی، دبیرکمیته روستایی و عشایری و بخشداری مرکزی باحضور فرماندار، بخشداران ، مدیران ادارات و عموم مردم امروز در ...

عصر مسجدسلیمان // جشنواره بومی محلی روستایی و عشایری مسجدسلیمان به مناسبت دهه مبارک فجر به همت اداره جهاد کشاورزی، دبیرکمیته روستایی و عشایری و بخشداری مرکزی باحضور فرماندار، بخشداران ، مدیران ادارات و عموم مردم امروز در منطقه هفت شهیدان برگزار گردید.

درابتدا مهندس خراسانی بخشدار مرکزی ضمن اشاره به نقش روستاییان و عشایر در دفاع از کیان کشور در طول تاریخ اظهار کرد: روستاییان و عشایر به عنوان عنصر مولد نقش اساسی را در اقتصاد مقاومتی ایفا میکنند.

در ادامه مهندس باورصاد رئیس جهاد کشاورزی مسجدسلیمان بیان کرد: افتخار آفرینی عشایر و روستاییان در عرصه هایی چون اقتصاد و فرهنگ از برجستگی خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: پایمردی و غیرت عشایر و روستاییان در پاسداشت ارزش های دینی، ملی و مقاومت اقتصادی از یک سو و تلاش شبانه روزی آنان در رونق بخش کشاورزی و تولید کشور و جهاد اقتصادی از سوی دیگر الگوی مناسبی برای سایر بخش ها می باشد که باید بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مهندس گورویی فرماندار مسجدسلیمان ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره های بومی محلی سبب حفظ آداب و رسوم محلی و موسیقی محلی خواهد شد.

در ادامه شرکت کنندگان در ۳ رشته کل برد، کشتی محلی و طناب کشی به رقابت پرداختند که در نهایت :
تیم عشایر مقام اول کل برد

تیم مرکزی   مقام اول کشتی محلی

وتیم های مرکزی و عنبر مشترکا مقام اول طناب کشی را کسب نمودند و از آنان با اهداء جوایزی تقدیر شد.

لازم به ذکر است در برگزاری این جشنواره ادارات : ورزش و جوانان ،امور عشایر، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، پتروشیمی رازی، پتروپالایش بختیاری، ستاد اقامه نمازجمعه و مدیر تالار یادمان جناب آقای جهانگیر عالیپور همکاری نمودند.

نام:

ایمیل:

نظر: