مسجدسلیمان تعطیل نیست

عصر مسجدسلیمان // در پی اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان مبنی بر تعطیلی ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده به علت افزایش دما و رطوبت ، شهرستان مسجدسلیمان با وجود گرمای شدید ...

عصر مسجدسلیمان // در پی اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان مبنی بر تعطیلی ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده به علت افزایش دما و رطوبت ، شهرستان مسجدسلیمان با وجود گرمای شدید در روزهای اخیر در لیست این شهرها قرار نگرفت.

این در حالی است که شهرستان مسجدسلیمان جزو شهرهای قرمز استان در مبحث شیوع کرونا قرار دارد و با گرمای طاقت فرسای این روزها و وقوع آتش سوزی های اخیر در حومه و حتی درون شهرستان ناشی از افزایش دما، انتظار میرفت همچون دیگر شهرهای استان با پیگیری جدی مدیران ارشد شهرستان به ویژه فرماندار و گزارش سازمانهای متولی مشمول تعطیلی ادارات و بانک های خود در روزهای یکشنبه تا سه شنبه شود.

از طرفی طبق گفتگوی فرماندار مسجدسلیمان با یک سایت غیررسمی، وی اعلام نمود : با توجه به گزارش ادارات هواشناسی شهرستان و استان و اعلام رطوبت و شرجی هوا در شهرها، این تصمیم اتخاذ شده است و هیچ نهادی دیگری در آن نقش نداشته است.

در ادامه وی اظهار داشت : برخلاف این تصمیم که تصمیمی از طرف هواشناسی شهرستان بوده تصمیم هایی مانند مدیریت بحران در روزهای کرونایی وابسته به فرمانداری شهرستان است.

در واقع فرماندار تصمیم مدیریت بحران استان در عدم تعطیلی مسجدسلیمان را ناشی از تصمیم و گزارش ارائه شده از سوی هواشناسی شهرستان قلمداد کرده اما دیگر تصمیمات مدیریت بحران را به فرمانداری شهرستان منسوب داده است.

در این خصوص اسدی مدیر اداره هواشناسی مسجدسلیمان ضمن رد دخالت این سازمان در تصمیم گیری مدیزیت بحران استان بیان داشت : مرکز تصمیم گیری جهت تعطیلی ادارات ، مرکز مدیریت بحران استان با توصیه مرکز پیش بینی هواشناسی استان و شخص مدیرکل هواشناسی استان میباشد.

در همین ارتباط ابراهیم ایزدیان کارشناس حرفه ای مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : مدیریت بحران زیر مجموعه استانداری است و فرماندار نماینده استاندار و دولت است مانند ستاد مبارزه با کرونا که متولی آن ستاد بحران و مجری و پیشگام آن بهداشت درمان است.

وی افزود : درمقوله هواشناسی نیز بدین گونه است یکی از اعضای کمیته بحران، اداره و سازمان هواشناسی است و درنهایت دولت و ستاد مدیریت بحران تصمیم گیرنده است

ایزدیان در پایان گفت : به نظر می رسد تعامل فرمانداری مسجدسلیمان با استانداری و اداره کل مدیریت بحران استان در خصوص تعطیلی شهرهای استان مطلوب نبوده است.

نام:

ایمیل:

نظر: