بازدید رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان از مکان های پیشنهادی استقرار دانشگاه فرهنگیان مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // هیئت ارزیابی دانشگاه فرهنگیان خوزستان به سرپرستی دکتر جرفی ریاست دانشگاه فرهنگیان از محل های معرفی شده جهت استقرار دانشگاه فرهنگیان در مسجدسلیمان بازدید نمودند. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ای ...

عصر مسجدسلیمان // هیئت ارزیابی دانشگاه فرهنگیان خوزستان به سرپرستی دکتر جرفی ریاست دانشگاه فرهنگیان از محل های معرفی شده جهت استقرار دانشگاه فرهنگیان در مسجدسلیمان بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این بازدید بهزاد شیانخواه سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان به معرفی محل های در نظر گرفته شده جهت راه اندازی دانشگاه فرهنگیان پرداخت .

دکتر جرفی رییس دانشگاه فرهنگیان پس از بازدید از محل های معرفی شده ، هر دو ساختمان را جهت استقرار دانشگاه فرهنگیان مورد تائید قرار داد .

ریاست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کمبود معلم ، مسئله بازنشستگی ها و … اهمیت راه اندازی دانشگاههای فرهنگیان را متذکر گردید.

وی در ادامه بیان داشت:  ان شاء الله از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان سهمیه خوبی به مسجدسلیمان اختصاص داده خواهد شد.

دکتر جرفی افزود : با توجه به مورد تایید بودن هر دو فضای معرفی شده در مورد استقرار دانشگاه ، هر کدام از دو فضای معرفی شده در صورت تایید و معرفی فرماندار شهرستان و سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان ، بعنوان فضای دانشگاه فرهنگیان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی ادامه داد : ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا کد کارشناسی پیوسته برای دانشگاه مسجدسلیمان صادر گردد ، لکن در بدو امر این دانشگاه جهت برگزاری دوره های مهارت آموزی ماده ۲۸ دایر و راه اندازی خواهد شد و در سنوات آتی با تلاش دست اندرکاران امر با اخذ کد ، دوره های کارشناسی نیز در این دانشگاه برگزار خواهد گردید.

دکتر جرفی در پایان گفت : متاسفانه مسجدسلیمان با توجه به نخبگانی که به کشور ارائه نموده و اولین چاه نفت خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد نتوانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد.

محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان نیز با تقدیر از هیئت اعزامی دانشگاه فرهنگیان اعلام داشت : در زمینه تجهیزات و ساختمان آمادگی کامل در جهت راه اندازی دانشگاه فرهنگیان را در شهرستان مسجدسلیمان داریم .

فرماندار مسجدسلیمان افزود : شهرستانهای لالی ، اندیکا و هفتکل به مسجدسلیمان تعلق فرهنگی دارند و دانشجویان این شهرستانها به جای تحصیل در شهرستانهای دوردست و دارای تفاوت فرهنگی ، علاقمند به ادامه تحصیل در مسجدسلیمان با توجه به فاصله جغرافیایی مناسب و تشابهات فرهنگی هستند .

دکتر پاکدل گفت : دانشجویان شهرهای همجوار میتواند بعد از اتمام کلاس به خانه برگردند و نیازی به بیتوته و سکونت در خوابگاه نیز نخواهند داشت.

فرماندار مسجدسلیمان گفت :ما باید در مسجدسلیمان نگاهمان به ۵۰ سال آینده باشد . ضمن اینکه فرمانداری شهرستان در راستای جلوگیری از مهاجرت فرزندان مسجدسلیمان به شهرهای دیگر از مهارت های فنی و حرفه ای را مورد حمایت قرار خواهیم داد .

بهزاد شیانخواه سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان نیز عنوان کرد :
این اتفاق باید بسیار پیشتر در مسجدسلیمان اتفاق می افتاد . در آینده با افزایش تعداد دانشجو ما فضاهای بزرگتر نیز جهت دانشگاه در اختیار داریم و از نظر تجهیزات هم این اطمینان را به شما می دهیم که هیچگونه نگرانی در مبحث فضا و تجهیزات نداشته باشید .

شیانخواه در ادامه اظهار داشت : درصدی از مهاجرت های فرزندان مسجدسلیمان به دلیل بحث آموزش فرزندانشان است و با راه اندازی این دانشگاه گام مثبت و موثری در ایجاد فضای امید در شهرستان برداشته خواهد شد. ضمن اینکه ما در آموزش و پرورش مسجدسلیمان آمادگی داریم در صورت صدور کد جهت پذیرش دانشجویان پیوسته در همین امسال هم بصورت شایسته دانشگاه فرهنگیان را تجهیز و فضای آن را تامین نماییم.

در پایان سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان مراتب تقدیر و تشکر خود را از دکتر علیرضا ورناصری نماینده شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتکل ، دکتر جرفی ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان و دکتر پاکدل فرماندار تلاشگر شهرستان مسجدسلیمان بابت حمایت و پیگیری های ایشان از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در مسجدسلیمان اعلام نمود.

 

نام:

ایمیل:

نظر: