درخواست دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان بزرگ به دکتر علیرضا ورناصری جهت رفع مشکلات پروژه جاده میانبر

عصر مسجدسلیمان // اسمعیل فرهادیان دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان بزرگ با ارسال پیامی به دکتر علیرضا ورناصری منتخب مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس یازدهم خواستار رفع سریع مشکلات پروژه جاده میانبر و تعیین و ...

عصر مسجدسلیمان // اسمعیل فرهادیان دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان بزرگ با ارسال پیامی به دکتر علیرضا ورناصری منتخب مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس یازدهم خواستار رفع سریع مشکلات پروژه جاده میانبر و تعیین و تکلیف این پروژه شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این پیام آمده است:

جناب دکتر ورناصری عزيز:
ضمن تبریک انتخاب جنابعالی به نمایندگی مردم مسجدسلیمان بزرگ (لالی، اندیکا، هفتکل و گلگیر)

احتراماً اینجانب اسمعیل فرهادیان، کارشناس مخازن نفت و گاز کشور و مدیرعامل اسبق شرکت بهره برداری مسجدسلیمان، پیشنهاد دهنده و مشاور پروژه نفت و گاز بالادستی و پایین دستی و غیر نفتی اشتغال زا در مسجدسلیمان بزرگ، مشاور نفت و انرژی نمایندگان ادوار شهرمان جناب دکتر امیدوار رضایی و جناب دکتر جلیلی، به عرض میرساند:

مدت بیست سال است که بطریق اولا، علمی و فنی تمام برنامه های زادگاهمان مسجدسلیمان بزرگ را بشدت پیگیری نموده و در این زمان پر از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشورمان که جنابعالی به نمایندگی مردم شهرمان انتخاب شدید، مایلم که در رابطه با پروژه راه میانبر مسجدسلیمان بزرگ که بنیادی ترین پروژه خدماتی تاریخ ۱۱۲ سال گذشته شهر و مردممان میباشد اطلاعاتی را خدمت شما تقدیم و راهکارهای تکمیل آنرا بعد از ۱۰ سال تاخیر این پروژه نه چندان بزرگ را خدمتتان تقدیم دارم.

یکی از مطالبات دیرینه و نیازمندی های پایه ای و دغدغه مند مردم مسجدسلیمان بحث پیگیری جاده میانبر بوده است که شوربختانه طی سالیان گذشته به واسطه برخی کارشکنی ها تاکنون به سرانجام نرسید‌.

مهمترین نیاز مردم طرح راه میانبر ۱۰ ساله میباشد که میتوانست شهر و مردم مسجدسلیمان بزرگ را از بن بست ۵۰ ساله بیرون آورد و علاوه بر حل بسیاری از مشکلات مردم، پروژه های اشتغالزایی زیادی را به مسجدسلیمان سرازیر کند.

در این مدت ۱۰ سال این راه میانبر کش و قوسهای زیادی را پشت سر گذاشته است که دلیل اصلی آن طرحهای طولانی و نامعقول و انحرافی و مشکوک برخی مسئولین متولی برای این راه میانبر بوده است، زیرا در ده سال گذشته با هزینه های سرسام آور، چندین طرح مشوش و غیر تخصصی برای این راه میانبر تهیه شده بود و پس از کلنگ زنی و گرفتن پیمانکار، و بعد از مدتی بدون هیچ عمل مهمی تسويه حساب پیمانکاران، بجای اول برگشته است و در این مدت فقط هزینه، تصادف، کشته و زخمی بر روی‌ دست مردم و شهرها گذاشته است.

متاسفانه تمام طرحهای راه میانبر براین پروژه و حتی همین طرح آخر به جای مسیر درست، مستقیم و کوتاه، و بدلایل مشکوکی از منطقه انحرافی آبگنجی برنامه ریزی شده است. که هم طول جاده را اضافه میکند و هم هزینه آنرا افزایش میدهد و امکان سنجی آنرا پایین می آورد و در احداث آن تعویق می افتد.

در نتیجه جناب دکتر ورناصری عزیز، تقاضا می شود، با تمهیدات لازم جهت دعوت از کارشناسان بیطرف این طرح نهایی راه میانبر ، ضمن راستی آزمایی و تصحیح انحراف آن به منطقه مشکوک آبگنجی مورد بررسی و تصحیح قرار گیرد و متعاقب آن با سرعت خوبی احداث شود. و اجازه ندهید پروژه ۱۰ ساله این راه میانبر با انحراف بسمت منطقه مشکوک آبگنجی، چهار سال دیگر این معلق و تاریخ تکرار شود.

از سوی دیگر، تجربه نشان داده است که چنانچه نماینده و یا مدیری برای مردم مسجدسلیمان و شهرهایشان اقدامات درست و‌شمگیری انجام دهد، برایشان اسطوره خواهد شد و در تاریخشان خواهد ماند.
امید آن داریم که جنابعالی همان اسطوره ای باشید که ما مردم منتظرش بودیم .

با سپاس اسمعیل فرهادیان، کارشناس مخازن نفت و گاز کشور و دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان بزرگ(MIS.F.NGO)

نام:

ایمیل:

نظر: