کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد پهپادها در کشاورزی برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد پهپادها در کشاورزی در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر منوچهر علیزاده مشاور امور کشاورزی مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و ...

عصر مسجدسلیمان // کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد پهپادها در کشاورزی در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر منوچهر علیزاده مشاور امور کشاورزی مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بیان داشت : با توجه به اینکه تامین مواد غذایی در گذشته مورد توجه انسان بوده همگام با پیشرفت دانش دستگاههایی اختراع شدند که حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را امکان پذیر نمایند این ماشین آلات به کشاورزان کمک می کنند که کارها را ساده تر انجام دهند از سوی دیگر برای رفع محدودیت های کشاورزی سنتی تحقیقات وسیعی صورت گرفته است که کشت گلخانه ای نمونه از نتایج این تحقیقات است.

وی افزود : باتوجه به هماهنگی های بعمل آمده و تشکیل جلسات متعدد ،تیم کارشناسی شرکت توسعه پهبادهای جمهوری اسلامی در مسجدسلیمان حضور یافتند و با تشکیل جلسات تئوری و عملی، علاقمندان به حوزه کشاورزی را با این دستگاه آشنا نمودند.

علیزاده ادامه داد : پهپادها پرنده هدایت پذیر از راه دور و بدون سرنشین میباشند که بیشتر در زمینه نظامی مورد توجه قرار گرفته است ولی اخیرا در صنعت کشاورزی مدرن به سرعت تکامل یافته و یکی از تکنولوژی های شگفت آور و نوظهور در این زمینه محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه پهباد ها تسهیل کننده کار کشاورزان هستند افزود : کشاورزی منبع تهیه غذای ملت هاست و از این جهت استراتژیک ترین ستون تولید محسوب می شود.

دکتر علیزاده با اشاره به کاربرد پهپادها در کشاورزی گفت :  نظارت بر محصول ، نظارت بر خاک ،کنترل علف هرز و آفات و بیماریها، تجزیه و تحلیل توپوگرافی و خاک و همچنین افزایش عملکرد و بهره وری مزرعه و باغات از جمله مزایای استفاده از پهپادها در امور کشاورزی محسوب می شوند.

وی ادامه داد : عملکرد این دستگاه نسبت به کشاورزی سنتی و نیمه مکانیزه که از تراکتور و سمپاش استفاده می شود ، کم هزینه تر و دارای سرعت کار بالاتری است که کاملا به صورت خصوصی عرضه می شوند همچنین ارتفاع پرواز این دستگاه از محصول بین ۰/۵ متر تا ۱/۵ متر است که دارای دقت و سرعت بسیار زیاد و از لحاظ زمانی مقرون به صرفه میباشد.

مشاور امور کشاورزی مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود : از دیگر مزایای کاربرد این پهپادها این است که سمپاشی به صورت دقیق انجام می شود، ضمن اینکه کاهش مصرف سم، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرآیند سم پاشی و کاهش آسیب های زیست محیطی توسط این دستگاه محقق می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از پهپادها در زمینه کنترل آتش سوزی ها بسیار موثر میباشد خاطرنشان کرد : به وسیله پهپادها می توان کانون آتش سوزی را مشخص کرد و جهت اطفاء حریق در کانون آتش سوزی نقش موثری را ایفا می کند.

علیزاده در خاتمه گفت : برای تامین کامل امنیت غذایی کشور در شرایط تحریم باید با استفاده از راهکارهای جدید و ظرفیت های موجود ، توان علمی تحقیقاتی بومی را در جهت حفظ و ارتقاء تولید استفاده نماییم.

 

نام:

ایمیل:

نظر: