جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان به ریاست مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار؛ و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مهندس اردوان قنبری معاون فرمان ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان به ریاست مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار؛ و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار در ابتدای این جلسه اظهارداشت : با توجه به امکاناتی که از گذشته در شهرستان موجود بوده و ورزش نیز خاستگاه ویژه ای در آن دارد و رشد خوبی داشته ولی درگذر زمان برخی از داشته ها را از دست داده ایم و از همین جا گلایه های خود را به اداره کل ورزش در خصوص بعضی کوتاهی های صورت گرفته می رسانیم.

وی گفت : در زمستان سال گذشته جهت احداث یک سالن ورزشی با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی در محل هوانیروز داشتیم ولی از سال گذشته تاکنون هیچ اقدام عملی خاصی برای تکمیل این پروژه صورت نگرفته است.

اردوان قنبری در ادامه افزود: در حال حاضر شهرداری با اداره امور ورزش و جوانان پیگیر احداث یک چمن مصنوعی است کار نیز تا حدودی پیش رفته است که متاسفانه مشکلاتی در این کار به وجود آمد با توجه به هدر رفت هزینه بیت المال انتظار است در بحث ورزش متولیان امر دقت بیشتری در اجرای تکمیل پروژه ها داشته باشند.

معاون فرماندار ادامه داد: در بحث استخر نیز اگر هوانیروز ورود پیدا نمی کرد اکنون استخر مناسب نداشتیم باید برای تکمیل پروژه های همچون استخر و اماکن ورزشی بخش خصوصی ورود پیدا کند و دستگاه های اجرایی نظارت بیشتری کنند.

بیژن قنبری بخشدار بخش گلگیر نیز در سخنانی با اشاره به امکانات ورزشی در بحش گلگیر اظهارداشت: گلایه مندی های زیادی وجود دارد و در حوزه ورزش بانوان هیچگونه امکاناتی در این بخش وجود ندارد و همچنین در بخش گلگیر هیچ سالن ورزشی وجود ندارد یک زمین ورزشی نیز که برای احداث به شهر گلگیر اختصاص یافته بود تا حدودی پیشرفت کرده است اما تاکنون اقدام خاصی برای تکمیل این پروژه صورت نگرفته است.

بخشدار گلگیر ادامه داد: زمین ورزشی دیگری نیز باهمکاری شرکت نفت در نظر گرفته شده که حدود ۸ ماه نیمه کاره رهاشده است ضمن اینکه در منطقه جریک زمینی جهت احداث سالن ورزشی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه یک سری معارض های غیر منطقی به وجود امده و تاکنون اجازه تکمیل این زمین داده نشده است.

وی اظهار کرد: زمین دیگری در روستای امیر آباد پیشنهاد شده است و طبق نظر کارشناس اداره ورزش تسطیح شد ولی اینطور ابلاغ شد که زیر ساخت های آن توسط دهیاری انجام بگیرد تا چمن این زمین نصب شود.

قنبری ادامه داد: در ابتدا نسبت به این مسئله باید بگویم دهیاری ها بودجه برای انجام این کارندارند اول طبق این گفته اگر قرار باشد زیر ساخت های زمین توسط دهیاری ها انجام پذیرد نیازی به اقدام مسئولین مربوطه برای نصب چمن مصنوعی نبود بلکه چمن را نیز خود دهیاری ها تهیه می کردند.

بخشدار گلگیر تصریح کرد: بخش گلگیر هیچ گونه امکانات ورزشی ندارد و انتظار داریم مدیر کل محترم که فرزند همین شهر است حق مردم را ادا کند .

امیدوار جمالپور رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در این جلسه عنوان کرد: در این یک سال گذشته کارهای خوبی در بحث زیر ساخت های ورزش انجام گرفته و یکی از این موارد تعمیر ۹ واحد سالن ورزشی بود که در دو سال اخیر انجام شد که از این تعداد ۸ واحد تاکنون تکمیل شد.

وی خاطر نشان کرد: یک سالن ورزش جدید در محله مراد آباد در حال احداث است در زمینه احداث زمین چمن مصنوعی نیز با همکاری شهرداری و شورای شهر کار ساخت زمین چمن مصنوعی تا حدودی پیش رفت و ایرادی که در بحث شیب زمین به آن اشاره شد قول داده اند که هرچه سریع تر مرتفع کنند ولی انتظار می رود که هر چه زودتر این زمین به بهره برداری برسد.

جمالپور خاطر نشان کرد : در حال حاضر چهار چمن ورزشی داریم که با توجه به اینکه حدود ۱۴ تیم از شهرستان در لیگ های استانی فعالیت می کنند در بحث تمرین این تیم مشکلات زیادی به وجود می آید و انتظار داریم هرچه سریع تر نسبت به تکمیل زمین چمن های مصنوعی اقدام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان تصریح کرد: هوانیروز استخری را با اعتباری بالغ یک میلیارد سیصد میلیون تومان اماده در اختیار عموم قرار داد استخر تانک سازی نیز سال هاست که فعالیت می کند، استخر آموزش وپرورش نیز مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند در مجموع حدود ۶ استخر داریم و از نظر زیر ساخت های ورزش های آبی مشکلی نداریم.

وی اظهار کرد: در بحث تکمیل سالن ورزشی نیز هشت ماه پیش این مکان را کلنگ زنی کردیم و هزینه آن از محل اعتبارات دودرصد نفت تامین شد که ناتمام ماند طبق چیزی که از استان به تازگی پیشنهاد داده شد قرار است با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود.

وی با اشاره به موضوع که یکی از اهداف و ماموریت وزارت ورزش و امور جوان بحث بحث اشتغال است توضیح داد: با این که این ماموریت به وزارت ورزش داده شده اما این وزارت اختیارات کافی برای اجرای این هدف ندارد و نمی تواند دستگاهی را ملزم به کاری در این زمینه کند.

وی افزود: دغدغه اصلی ورزشکاران در حال حاضر بحث اشتغال است و در حال پیگیری تفاهم نامه ای با فنی حرفه ای هستیم که حداقل از این طریق ورزشکاران ما با معرفی به این مرکز مهارت های فنی لازم را در زمینه های مختلف کسب کنند.

نام:

ایمیل:

نظر: