معرفی دو کتاب میرات و شکایت

عصر مسجدسلیمان // هوشنگ کریمی متولد سال  ۱۳۴۱ در شهرستان اندیکا مولف کتاب تبارشناسی واژگان بختیاری و هچنین دو کتاب جدید «میرات و شکایت» طی گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : از سال ۱۳۷۸ مطالعات خود را در زمینه تخصصی زبان ب ...

عصر مسجدسلیمان // هوشنگ کریمی متولد سال  ۱۳۴۱ در شهرستان اندیکا مولف کتاب تبارشناسی واژگان بختیاری و هچنین دو کتاب جدید «میرات و شکایت» طی گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : از سال ۱۳۷۸ مطالعات خود را در زمینه تخصصی زبان بختیاری آغاز کردم که ثمره یازده سال تلاش من و همکارانم ،کتاب تبارشناسی واژگان بختیاری میباشد.

کریمی ادامه داد : کتاب تبارشناسی واژگان بختیاری واکاوی مستند و مرجع مند ارتباط زبان بختیاری با پارسی میانک است که با استقبال خوب اهالی فرهنگ مواجه شد و اکنون به چاپ پنجم رسیده است.

وی افزود : در شهریور ۹۷ و با تلاش مستمر پنج ساله دوکتاب به نامهای «میرات» و «شکایت» تالیف نمودم.کتاب میرات ، که اولین مجموعه داستان به زبان بختیاری میباشد و هدف از تالیف آن یادآوری و پاسداشت واژگان زبان مادری بوده است همچنین کتاب شکایت، مجموعه ای بیست و چهار داستان کوتاه که بیشتر به معضلات جوامع نادار پرداخته است.

کریمی تصریح کرد : بنده در ابتدا واژگان فراموش شده را پیدا می کردم و پس از آن داستانی بر اساس آن واژگان مینوشتم ، داستان ها را به گونه ای نوشته ام که هم مشکلات امروزین جامعه بختیاری را بازگو نمایند و هم برای جوانان بختیاری شیرین و دلچسب باشند.

کریمی ادامه داد : کتاب «شکایت» شامل چندین داستان کوتاه به زبان پارسی است، این کتاب و داستان های تلخش،واکاوی، بروز و فریاد مشکلات طبقه نادیده شده جوامع بشری است.

وی خاطر نشان کرد : زبان این کتاب،زبان فقر است. زبان حقارت روزانه انسان های شریفی که نقش زنبور کارگر کلنی انسان ها را بر عهده دارند۰۰۰۰ گرچه می دانیم ،فقر خواندنی نیست،دیدنی است، اما نوشتنی که هست.

کریمی در پایان عنوان کرد : تمام در آمد حاصل از فروش این دو کتاب، به افراد بی بضاعت تعلق خواهد گرفت که پس از فروش با ذکر جزئیات محل خرج را برای خریداران اعلام خواهیم نمود.

 

نام:

ایمیل:

نظر: