انجام بیش ۷۷۰ مورد زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان ۲۲بهمن طی یکسال گذشته

  عصر مسجدسلیمان // دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از انجام زایمان بدون درد در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با بهره گیری از روش های نوین علمی و زیر نظر پزشکان متخصص زنان خبر داد . به گزارش پایگا ...

 

عصر مسجدسلیمان // دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از انجام زایمان بدون درد در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با بهره گیری از روش های نوین علمی و زیر نظر پزشکان متخصص زنان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر جلیلی با اعلام این خبر افزود: مادرانی که از زایمان طبیعی می‌ترسند و دچار اضطراب و ترس شدید هستند این امکان وجود دارد که روش زایمان طبیعی بدون درد را با حضور کادر متخصص زایمان انجام دهند .

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: مادرانی که برای اولین بار زایمان را تجربه می کردند، قبل از زایمان شکایت بسیاری از درد داشتند، اما با این روش، طبیعی و کاملاً بدون درد فارغ می شوند و رضایت بسیار بالایی از فرایند زایمان دارند.

 

وی با اشاره به اینکه زایمان طبیعی بدون درد بهترین شیوه زایمان می باشد ادامه داد: این شیوه زایمان طبیعی بی‌درد در بیمارستان ۲۲ بهمن به صورت رایگان و با حضور پزشکان متخصص بیهوشی و زنان انجام می‌شود و برای این نوع زایمان عوارض خاصی تاکنون گزارش نشده و مادر باردار می‌توانند در حالت هوشیاری کامل بدون احساس درد زایمان از مزایای زایمان طبیعی بهره مند شوند .

 

دکتر شکوفه کریم پور رئیس بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان در بخش دیگر از این گفتگو اشاره کرد : این نوع زایمان به دو روش زایمان بی درد با استفاده از بی حسی اسپاینال توسط متخصص بی هوشی انجام شده و در سال گذشته همکاران ما موفق به انجام ۳۹ مورد زایمان به این روش شده اند و در روش دیگر با استفاده از گاز انتونوکس که گاز بی‌بو و بی‌رنگ حاوی اکسیژن و اکسید نیتروس ( گاز خنده) است که در سال گذشته میزان ۷۳۸ مورد مادر باردار برای کاهش و تسکین درد زایمان طبیعی از این روش استفاده نمودند .

 

دکتر کریم پور در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از روش های غیر دارویی نیز متداول می باشد گفت : روش های غیر دارویی شامل کمپرس آب گرم ، ماساژ درمانی ، ورزش ، رایحه تراپی و آروماتراپی است که باعث کاهش درد زایمان شده و مادر باردار به این روش زایمان راحت تر و کم دردی را می تواند تجربه نمایید .

 

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی پرسنل زایشگاه بیمارستان دوره های آموزشی لازم را در خصوص زایمان فیزیولوژی سپری نمودند گفت : مادران باردار متقاضی استفاده از روش‌های زایمان بی‌درد باید پس از مشورت با پزشکان متخصص زنان به بیمارستان ۲۲بهمن مراجعه تا با برنامه ریزی لازم برای انجام زایمان بی‌درد و آماده سازی تیم بیهوشی و مامایی برای آنها تدارک لازم دیده شود .

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: