اولین همایش طرح ملی سیمرغ در استان خوزستان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // اولین همایش طرح ملی سیمرغ در استان خوزستان با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان ورئیس هیات کوهنوردی استان برگزار شد به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مهرداد بیرجانی سرپرست طرح ملی سیمرغ استان خوزستان ...

عصر مسجدسلیمان // اولین همایش طرح ملی سیمرغ در استان خوزستان با حضور معاون اداره کل ورزش و جوانان ورئیس هیات کوهنوردی استان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مهرداد بیرجانی سرپرست طرح ملی سیمرغ استان خوزستان در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت : در این جشنواره ،۲۴ کوهنورد استان خوزستان که از سال ۹۷ تاکنون توانستند ۳۱ قله مرتفع کشور را فتح کنند با اهدا مدال و حکم فدراسیون تقدیر بعمل ٱمد.

وی ادامه داد : در برگزاری این برنامه اداره کل ورزش و جوانان، هیات کوهنوردی استان و هیات های شهرستانها مشارکت و همکاری نمودند که جا دارد از ٱنها تشکر و قدردانی نمایم.

بیرجانی اضافه کرد : از اهداف طرح ملی سیمرغ ٱشنایی و ٱگاهی ورزشکاران از عشایر و اقوام مختلف و فرهنگ و رسومات ٱنها و کمک جهت بهبود مسائل اقتصادی این مناطق از طریق داد و ستد صنایع دستی ، بومی و سنتی میباشد.

وی در خاتمه گفت : امیدواریم با حمایت های بیشتر، ورزش کوهنوردی در استان و کشور توسعه پیدا کند.

حسین نظر دبیر اجرایی طرح سیمرغ فدراسیون کوهنوردی در این ارتباط بیان کرد : این طرح سال ۹۵ در کشور تصویب شد و فعالیت اجرایی ٱن از سال ۹۶ ٱغاز شد.

وی افزود : در طرح ملی سیمرغ، کوهنوردان باید ۳۱ قله بلند کشور را فتح کنند که تاکنون ۴۰۰ نفر از کوهنوردان سراسر کشور موفق به فتح این قلل شدند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد : یکی از اهداف و چشم اندازهای طرح ملی سیمرغ افزایش چرخه اقتصادی در مناطق عشایری و صعب العبور بوده است که طبق ٱمار چرخه اقتصادی در این طرح از ابتدا تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان برٱورد شده است.

گفتنی است طی این جشنواره برنامه های مختلفی همچون: نوای موسیقی استاد باجلاوند و حافظی و گروه سرود مدرسه نور سرخبود منطقه صعب العبور آرپناه لالی اجرا گردید.

 

نام:

ایمیل:

نظر: