ساختمان کتابخانه عمومی ارشاد در معرض تخریب جدی قرار دارد

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره کتابخانه های عمومی مسجدسلیمان از خطر تخریب جدی ساختمان کتابخانه عمومی ارشاد خبر داد و خواستار مساعدت مدیران شهرستان جهت اختصاص بنایی جهت انتقال موقت این کتابخانه شد. به گزارش پایگاه خبری عصر ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره کتابخانه های عمومی مسجدسلیمان از خطر تخریب جدی ساختمان کتابخانه عمومی ارشاد خبر داد و خواستار مساعدت مدیران شهرستان جهت اختصاص بنایی جهت انتقال موقت این کتابخانه شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، آناهیتا باقری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان در خصوص فرسودگی ساختمان کتابخانه ارشاد اظهار داشت : قدمت این بنا به قبل از سال ۱۳۳۰ برمیگردد که البته از سال ۱۳۵۰ تاکنون کتابخانه ارشاد در آن مستقر میباشد.

وی افزود : تعداد اعضا فعال این کتابخانه قریب به ۳هزار نفر است که به دلیل آسیبهای ناشی از فرسودگی ، زمین لرزه و عدم هزینه مناسب و بموقع برای نگهداری بنا در معرض تخریب جدی قرار گرفته است.

باقری ادامه داد : این بنا از بهمن ماه سال گذشته توسط مدیریت کتابخانه های استان رسما تعطیل اعلام شده است و هرگونه مشکل و ایجاد سانحه متوجه شخص مدیر شهرستان می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : باتوجه به اهمیت موضوع ازنظر فرهنگی وعمومی به ویژه برای قشر نوجوان وجوان وعمدتا دانشجویان و دانش آموزان طی گزارشات و پیگیری ها و جلسات متعدد با مدیران شهر به ویژه اعضا محترم انجمن کتابخانه های عمومی که شامل فرماندار، رییس شورای شهر، شهردار، رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی، مدیر آموزش وپرورش و برخی معتمدین شهرستان می باشد مصوباتی بعمل آمد که از جمله مهمترین آنها می توان به پیگیری ، تعیین اعتبار و تخصیص ۱۹میلیارد ریال بودجه جهت نوسازی و بازسازی کامل بنا از سوی مرکز استان اشاره کرد .

وی اضافه کرد : اگرچه این بودجه با تاخیر و به دلیل مشکلات اقتصادی کشور در نهایت بانظر مساعد و تلاشهای دکتر حسین زاده مدیرکل محترم کتابخانه های استان تعیین و تخصیص یافت اما در ابتدا باید ازسوی مدیران شهرستان مسجدسلیمان مکانی جهت انتقال تجهیزات کتابخانه وکتابها برای استفاده اعضا به صورت موقت دراختیار این اداره قرارگیرد. لیکن با وجود تمامی مصوبات این امر تاکنون عملی نگردیده و بودجه به زودی برگشت خورده و توسط شهرستانهای دیگر جذب خواهد شد.

او ادامه داد : بازدیدهای متعددی ازمکان های مناسب مانند برخی ساختمانهای متعلق به شرکت نفت ، آموزش وپرورش و شهرداری و بخشی ازمصلی نماز جمعه بعمل آمدکه تاکنون هرکدام بنا به دلایل و توجیحات مختلف به سرانجام نرسید.

باقری در خاتمه گفت : از امام جمعه محترم مسجدسلیمان بعنوان نماینده ولی فقیه درشهرستان و فرماندار پرتلاش بعنوان نماینده دولت و رئیس انجمن کتابخانه ها و دیگرمدیران ارشد شهرستان تقاضامندم به صورت جدی و قاطع به این موضوع ورود کرده و با تعیین مکان مناسب از برگشت خوردن این بودجه جلوگیری به عمل آورند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: