ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دره اشکفت شهرستان مسجدسلیمان تخریب شد

عصر مسجدسلیمان // با پیگیری دادستان مسجدسلیمان ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دره اشکفت شهرستان مسجدسلیمان تخریب شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، مسئول اجرائیات شهرداری مسجد سلیمان با اعلام این خبر گفت: ساخت و ساز ه ...

عصر مسجدسلیمان // با پیگیری دادستان مسجدسلیمان ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دره اشکفت شهرستان مسجدسلیمان تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، مسئول اجرائیات شهرداری مسجد سلیمان با اعلام این خبر گفت: ساخت و ساز های غیر مجاز پیگیرد قانونی دارد و در صورت مشاهده هرگونه ساخت غیر مجاز و با دستور قضایی توسط پرسنل اجرائیات تخریب صورت می گیرد.

در پی مطالبه مردمی و پیگیری ساخت و ساز غیر مجازی که چندی پیش توسط دو تن از شهروندان در منطقه دره اشکفت صورت گرفته بود امروز با پیگیری‌های دادستان مسجدسلیمان توسط پرسنل اجرائیات شهرداری تخریب گردید.

پس از اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دره اشکفت توسط دو تن از شهروندان مسجدسلیمانی و با پیگیری های دادستان مردمی و دلسوز، پرسنل شهرداری و دستور قضایی و با اخذ رأی قطعی کمیسیون ماده صد توسط پرسنل اجرائیات شهرداری این شهرستان تخریب شد.

همچنین باتوجه با استناد به مواد ۱۰۰ و ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و ماده ۲ و تبصره ۵ ماده ۳ قانون “تعاریف محدوده حریم شهر، روستا، شهرک و نحوه تعیین آن ها” صدور پروانه ساختمانی و دیگر مجوز‌های قانونی مذکور در مواد فوق الذکر در حریم شهر‌ها جز وظایف شهرداری‌ها تلقی می‌شود و شهرداری طبق قانون باید بر همه مراحل طراحی، کنترل و در جریان احداث بنا نظارت کند.

طبق بند ۲۴ ماده ۵۵ همین قانون، شهرداری در شهر‌هایی که نقشه جامع شهر تهیه شده، مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه‌های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان را قید کند، در صورتی که بر خلاف مندرجات پروانه ساختمانی در منطقه غیرتجاری محل کسب و پیشه یا تجارت دایر شود، شهرداری مورد را در کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده ۱۰۰ این قانون مطرح می‌کند.

در راستای اجرای دقیق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که توجه ویژه‌ای در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی دارد، برخورد قاطع و حداکثری با تخلفات ساختمانی و افرادی که در انجام وظایف اجرایی و نظارتی خود قصور داشته‌اند، ضروری است.

 

نام:

ایمیل:

نظر: