اولین مجمع شورای سلامت مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان// اولین مجمع شورای سلامت شهرستان مسجدسلیمان در سال ۹۷ با حضور فرماندار،امام جمعه، معاونت امور اجتماعی دانشگاه جندی شاپور و مدیران ادارات مسجدسلیمان امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. در ابتدای جل ...

عصر مسجدسلیمان// اولین مجمع شورای سلامت شهرستان مسجدسلیمان در سال ۹۷ با حضور فرماندار،امام جمعه، معاونت امور اجتماعی دانشگاه جندی شاپور و مدیران ادارات مسجدسلیمان امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه موسوی رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان اظهار کرد:موضوع سلامت موضوعی فرابخشی میباشد که نقش و کمک همه نهادها را میطلبد و شبکه بهداشت و درمان تنها جوابگوی این موضوع نمیباشد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین چالش بهداشتی مسجدسلیمان مشکل آب میباشد افزود:
هنوز در بعضی روستاها با تانکر آب رسانی میکنند و کلرزنی مناسبی در آب صورت نمیگیرد، همچنین فاضلاب، بهداشت روان و آلودگی مناطق از دیگر معضلات بهداشتی در مسجدسلیمان میباشد.

موسوی در ادامه افزود: با توجه به طولی بودن شهرستان مسجدسلیمان، نیازمند افزایش پایگاه های اورژانس میباشد همچنین درزمینه تامین امکانات و تجهیزات مناسب از جمله سی تی اسکن جهت ارائه خدمات درمانی با مشکل مواجه هستیم که همت و تلاش بیشتر مسئولین را میطلبد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق امینی در ادامه بیان نمود:
در ۴۰ ساله پس از انقلاب هرجا که مردم ورود کردند گره گشایی شده است از جمله در دفاع مقدس ، اگر با مردم ارتباط برقرار شود و از ظرفیت آنها استفاده شود بسیاری از مشکلات در مسجدسلیمان حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم را ب میدان بیاوریم تا به جای صرف هزینه و ریخت و پاش های ایلی از جمله در مراسمات فاتحه خوانی،این مبالغ را صرف خدمات عام المنفعه جهت رفاه حال خودشان کنند.

امینی در ادامه توضیح داد:
ثروت در ایران در سرزمین بختیاری با چاه نمره یک جوشید و در کل دنیا سرمایه دارهای زیادی از ایل بختیاری داریم که انتظار میرود در بحث خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی به دولت کمک کنند.

دکتر درستان معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مقوله سلامت که از جمله مباحث حیاتی هر جامعه ای است تنها دولت قادر به اجرای آن نمیباشد بلکه نیازمند مشارکت مردم و ورود سازمانهای مردم نهاد میباشد.

در پایان از دکتر سیمین عیدیوندی یکی از خیرین بهداشت و درمان شهرستان و نیز عزت الله قاسمی پیشکسوت خبر تقدیر شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: