طرح واكسیناسیون كاركنان نفت و گاز مسجدسلیمان در برابر هپاتیت B عملیاتی شد

عصر مسجدسلیمان // مرحله ی نخست انجام طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مسجدسلیمان در برابر ویروس هپاتیت B عملیاتی شد و در حال انجام است .   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در مرحله ی نخس ...

عصر مسجدسلیمان // مرحله ی نخست انجام طرح واکسیناسیون کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مسجدسلیمان در برابر ویروس هپاتیت B عملیاتی شد و در حال انجام است .  

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، در مرحله ی نخست این طرح که به صورت سراسری در سطح کشور توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و در شهر مسجدسلیمان به همت واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان در حال انجام است ، تاکنون تعداد ۵۰۰ نفر از پرسنل ستادی و عملیاتی این شرکت تحت پوشش این طرح قرار گرفته و واکسن ویروس هپاتیت نوع  B به آنها تزریق شد .

لازم به ذکر است که جمعیت هدف این طرح ، کلیه ی شاغلین با هر نوع وضعیت شغلی شامل : رسمی ، قراردادی ، پیمانکاری و غیره که دارای سن بین ۳۲ تا ۶۵ سال هستند می باشد .

افزون بر آن و در همین راستا ، تزریق واکسن هپاتیت  B به خانواده کارکنان صنعت نفت مسجدسلیمان نیز در کلینیک خانواده واقع در درمانگاه میدان انجام می شود .

اضافه می نماید ، نوبت دوم طرح سراسری واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت در بهمن ماه سال جاری و نوبت سوم آن ۶ ماه دیگر برگزار می شود .

شایان ذکر است که هپاتیت B یک بیماری ناشی از اختلال در کبد است که بر اثر ویروس هپاتیت ایجاد می شود. پیشگیری از این بیماری با واکسن امکان پذیر است . این واکسن در ۳ مرحله تزریق می شود و حتی در دوران بارداری و شیردهی نیز واکسن این بیماری قابل تزریق است . واکسن به مدت حدود ۱۰ سال  قادر به ایجاد ایمنی در برابر ویروس خواهد بود .

نام:

ایمیل:

نظر: