مجتمع آب درمانی گل گیر سالهاست نیمه کاره رها شده است / اتلاف سرمایه ملی در گل گیر

عصر مسجدسلیمان // صنعت گردشگری یکی از پدیده های مهم و به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می گردد. این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، ...

عصر مسجدسلیمان // صنعت گردشگری یکی از پدیده های مهم و به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی محسوب می گردد.

این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولتها به آن اهمیت می دهند و امروزه یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد کشورها محسوب میگردد.

چشمه های آب گرم از جاذبه های ارزشمند طبیعی هستند که جوشش آنها در نقاط مختلف دنیا سبب گردیده تا گردشگران بتوانند از فواید املاح معدنی موجود در آنها استفاده کنند.

 

 

چشمه های آب گرم علاوه بر تفریح ، خاصیت درمانی نیز دارند و همین موضوع سبب گسیل توریست و گردشگران زیادی به آن مناطق و توسعه صنعت گردشگری شده است.

از خواص چشمه های آب گرم میتوان به بهبود بیماری های پوستی ، عضلانی، استخوانی، دردهای کلیوی، تسکین اعصاب و … اشاره نمود.

شهر گل گیر در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان و در دامان کوه آسماری دارای چشمه های آب گرم حاوی مواد معدنی و گوگرد است که از لحاظ پزشکی دارای خواص فراوانی برای بهبود بیماری های پوستی و دردهای مفصلی است.

مردم این منطقه و مناطق مجاور همواره از این سرمایه ملی به صورت سنتی استفاده کرده اند .

در سال ۹۱ به منظور بهره وری کامل گردشگران از فوائد چشمه های آب گرم، پروژه احداث مجتمع آب درمانی گل گیر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان آغاز شد اما علی رغم پیشرفت فیزیکی خوبی که این پروژه داشته ، به دلیل عدم تامین اعتبار بعد از گذشت سالها، تاکنون تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

 

 

به نظر می رسد بعد از گذشت قریب به ۵ سال از نیمه کاره رها کردن آن که باعث مستهلک نمودن این مجتمع و تخریب بخشی از نمای این ساختمان شده است، عزم و اراده ای جدی از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان جهت تکمیل ، افتتاح و استفاده عموم از این موهبت الهی وجود ندارد.

این در حالی است که بارها بخش خصوصی خواستار واگذاری این پروژه و تکمیل و بهره برداری آن شده است اما این درخواست با مخالفت اداره کل میراث فرهنگی استان روبه رو شده است.

لذا با توجه به اهمیت ویژه این چشمه ها در توسعه صنعت گردشگری منطقه و مناطق مجاور، از مسئولان استان و شهرستان انتظار می رود که به این موضوع مهم توجه بیشتری نمایند و جهت افتتاح آن اقدام کنند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: