نشست سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با برخی از فعالان عرصه خبر و رسانه برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // نشست سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با برخی از فعالان عرصه خبر و رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر شایسته شمی پور طی این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : یکی از مهم ...

عصر مسجدسلیمان // نشست سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با برخی از فعالان عرصه خبر و رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر شایسته شمی پور طی این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با مشکلات عدیده شهرستان مسجدسلیمان و غلبه برآنها، تعامل و همکاری با خبرنگاران در مسائل فرهنگی و اجتماعی جهت آگاه سازی مردم است.

وی در خصوص قرار گرفتن مسجدسلیمان در وضعیت قرمز بیان داشت : طبق آمار، شهرستانی که به صورت روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالای ۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا را بستری نماید ، در وضعیت قرمز قرار می گیرد ، در حال حاضر کمتر از ۱۵ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان بستری هستند که متعلق به ۳ شهر مسجدسلیمان، لالی و اندیکا میباشند.

دکتر شمی پور ادامه داد : شکست زنجیره ای انتقال ویروس کرونا ، مهمترین اقدام جهت پیشگیری این ویروس در جامعه است متاسفانه اخیرا در شهرستان مسجدسلیمان میزان استفاده مردم از ماسک کاهش پیدا کرده است همچنین شاهد افزایش مراسمات و تجمعات در سطح شهرستان بوده ایم ، بر همین اساس شهروندان محترم باید با استفاده مداوم از ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسمات و کنترل تجمعات به برون رفت از این وضعیت کمک نمایند.

وی افزود : با توجه به اینکه در شهریور و مهرماه ، ویروس آنفلوآنزا نیز در بین مردم شیوع پیدا خواهدکرد تلاقی دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا با هم طی دو ماه آینده بسیار نگران کننده است که مردم عزیز باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در خصوص پروتکل های بهداشتی در دهه محرم بیان داشت: شعار وزارت بهداشت در دهه محرمهر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت است” طبق فرمایش مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۰ مردادماه : “در عزاداری دهه محرم ، معیار، آن چیزی است که کارشناس بهداشت به ما می گویند” ، لازم است شهروندان مسجدسلیمانی با توجه به برنامه ریزی صدا وسیما، مراسم سوگواری اباعبدالحسین (ع) و شور و شعور حسینی را در خانه های خود برپا کنند و حتی الامکان در تجمعات شرکت نکنند.

این مقام مسئول ادامه داد : حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در این ارتباط شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان همکاری خود را اعلام میکند.

وی در پایان در ارتباط با آخرین اقدامات خود جهت احیای بیمارستان قدیم تصریح کرد : بیمارستان قدیم به صورت کامل تخلیه و به پلی کلینیک کلگه منتقل شد تا خدمت رسانی به ساکنین منطقه کلگه و مناطق مجاور آن قطع نشود ، ضمن اینکه در هفته دولت ساختمان بخش اورژانس کاملا مجهز با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بیمارستان قدیم کلنگ زنی خواهد شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: