قربانی کردن دام ها در عید قربان در اماکن بهداشتی به دور از هیچگونه تجمع و با کنترل سازمان دامپزشکی انجام گیرد

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت : قربانی کردن دام ها در عید قربان در اماکن بهداشتی به دور از هیچگونه تجمع  و با کنترل سازمان دامپزشکی انجام گیرد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر شایست ...

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت : قربانی کردن دام ها در عید قربان در اماکن بهداشتی به دور از هیچگونه تجمع  و با کنترل سازمان دامپزشکی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر شایسته شمی پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان اظهار داشت: تا قبل از شيوع ویروس منحوس، برگزاری مراسم هاي مذهبی و آئينی به صورت عادي و برگرفته از اعتقادات، در جریان بوده ليكن با انتشار بيماری کرونا این روند با مخاطره مواجه شده است.

وی ادامه داد : باتوجه به شرایط فعلی جامعه ضروری است قربانی کردن دام ها در عید قربان در اماکن بهداشتی به دور از هیچگونه تجمع و با کنترل سازمان دامپزشکی انجام گیرد.

شمی پور افزود : در عید قربان و باتوجه به ذبح و قربانی کردن دام ها رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال دو ویروس: CCHF یا تب خونریزی دهنده کنگو کریمه و COVID-19 مهم و حیاتی است که در این ارتباط انتقال ویروس از انسان به حیوان شناخته شده است، لذا احتیاط لازم از نظر احتمال انتقال دام به انسان ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گندزدایی باید قبل و بعد از مراسم انجام گیرد، اضافه کرد : مراسم قربانی در اماکن بهداشتی حتما با رعایت فاصله ۱/۵ متر و استفاده از ماسک صورت پذیرد و ترجیحا بیش از دو ساعت طول نکشد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: