پیام مدیر آموزش وپرورش شهرستان اندیکا به مناسبت روز جهانی قدس

عصر مسجدسلیمان // غضبان حکمت نژاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان اندیکا طی پیامی فرارسیدن روز جهانی قدس را تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان، متن این پیام بدین شرح است: تاریخ پرماجرای فلسطین با نام و یاد انبیای سل ...

عصر مسجدسلیمان // غضبان حکمت نژاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان اندیکا طی پیامی فرارسیدن روز جهانی قدس را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان، متن این پیام بدین شرح است:

تاریخ پرماجرای فلسطین با نام و یاد انبیای سلف آغاز می‌شود. قدس به لحاظ تاریخی از کهن‌ترین شهرهای جهان به‌شمارمی‌رود، به طوری که قدمت آن از ۴۵ قرن فراتر است. سه دین آسمانی اسلام، یهود و مسیحیت در این محل تلاقی کرده‌اند و قدس مکانی است که از قرن‌ها پیش خبرسازترین مناطق دنیا بوده است.

بیت المقدس، حدود ۱۱۰۰ سال پس از ساخت کعبه در مکه به دست ابراهیم(ع) و۹۷۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شد. حضرت داود (ع) با چهارده نسل شجره اش به حضرت ابراهیم (ع) بنیانگذار کعبه می رسد و به روایت انجیل متی، شجره حضرت عیسی(ع) پس از بیست وهشت نسل، به حضرت داود(ع) ختم می شود.

حق تعالی فرموده اند: “مسجدالاقصی، همان مسجدی که پیرامونش را با علایم و آیات خویش خجسته گردانیده ایم.” و حضرت علی (ع) مسجد بیت المقدس که سومین مسجد مقدس مسلمانان است را از قصرهای بهشتی نامید.

جهانی شدن قضیه فلسطین، بیداری ملت‌ها در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه خصوصا قدس شریف، شکست طرح های سازش، احیای قضیه فلسطین، پیروزی ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگری، ابطال نظریه اسطوره شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی، پذیرش هویتی به نام ملت فلسطین، پذیرش هویتی بنام دولت فلسطینی، ابطال نظریه سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین، ظهور جریان‌های اسلام گرا در فلسطین و منطقه، خروج اسراییل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، حصارکشی اسراییل به دور خود در سال ۲۰۰۳،خروج اسراییل از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، پیروزی جریان اسلام گرای حماس در انتخابات سراسری فلسطین و شکست جریان سازشکار در این کشور، شکست اسراییل از لبنان در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، شکست اسراییل در جنگ ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۹ و.. از جمله دستاوردهایی است که تحلیلگران داخلی معتقدند این موفقیت‌ها میسر نشده است مگر با احیای روز قدسی که توسط حضرت امام خمینی تعیین و افق‌های آن هدف گذاری شد.

تصمیم مدبرانه و شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) مساله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه و سطح مبارزه با اسراییل را به سراسر جهان منتقل کرد.

این اقدام حضرت امام روح تازه ای به کالبد فلسطین دمید و در سطح جهان اسلام انرژیهای تازه‌ای برای دفاع از آرمان فلسطین به صحنه آورد و طرح های عربی را که بر محور سازش تنظیم شده بود خنثی نمود و بر روند بین المللی سازش تاثیرات عمیقی بر جای گذاشت، به گونه ای که ما شاهدیم طی چندین سال گذشته علیرغم فشار روزانه‌ای که امریکا، اروپا، صهیونیسم جهانی و برخی دولتهای عربی برای حل ظالمانه مسئله فلسطین یعنی هضم فلسطین در حلقوم رژیم صهیونیستی تلاش می کنند، اما به توفیقی دست نیافتند و در درون سرزمین فلسطین نیز سکه سازشکاران از رواج افتاده و امروز نیروهای مقاومت نظیر جنبش حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومتی به عنوان نماد و نماینده فلسطینیها شناخته شده اند و جریان سازشکار با وجود برخورداری از پشتیبانی قاطع سیاسی، دیپلماتیک و مالی قدرتهای جهانی نمی تواند روند خیانت واگذاری فلسطین را پیش ببرد.

غضبان حکمت نژاد در پایان آورده است: حمایت از فلسطین حمایت از فریاد استمداد طلبی ملتی آزاده و مظلوم است که وظیفه هرمسلمانی لبیک به آن است. اگرچه در شرایط ناگوار فعلی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امکان حضور ملت آزادی خواه جهان همچون سالهای گذشته درراهپیمایی و لبیک به فرمان تاریخی حضرت انام خمینی (ره) بصورت گسترده وجود ندارد، ولی هیچگاه به معنای کم رنگ شدن آرمان فلسطین و قدس شریف از اذهان مسلمانان آزادیخواه جهان نیست. این روز بزرگ را به عموم ملت آزاده جهان و مردم شهیدپرور شهرستان،بخصوص جامعه فرهنگیان ودانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

مدیریت آموزش وپرورش شهرستان شهید پرور اندیکا

نام:

ایمیل:

نظر: