عصر مسجدسلیمان// رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان با ارسال پیامی فرارسیدن روز جهانی محیط زیست و هفته محیط‌ زیست را تبریک گفت. 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در پیام مصطفی یوسفی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز جهانی محیط‌ زیست، فرصتی مغتنم برای بازاندیشی در مسئولیت‌ های فردی و جمعی ما در قبال طبیعت و منابع حیاتی کشور است. این مناسبت جهانی یادآور آن است که حفظ محیط‌ زیست نه تنها یک وظیفه اخلاقی و انسانی، بلکه ضرورتی انکارناپذیر برای تضمین سلامت، امنیت و توسعه پایدار جوامع محسوب می‌ شود.

شهرستان مسجدسلیمان، با چالش‌ های محیط زیستی متعددی از جمله آلودگی هوا، مدیریت پسماند، تخریب زیستگاه‌ های طبیعی مواجه است. مقابله مؤثر با این چالش‌ ها مستلزم همکاری و هم‌ افزایی همه دستگاه‌ های اجرایی، بخش خصوصی، مراکز علمی، سازمان‌ های مردم‌ نهاد و مشارکت آگاهانه شهروندان است.

شعار ملی هفته محیط‌ زیست «حفظ محیط‌ زیست؛ حفظ امنیت ملی» به‌ خوبی بیانگر پیوند عمیق میان پایداری محیط‌ زیست و امنیت، سلامت و رفاه جامعه است. بی‌ تردید صیانت از منابع طبیعی، تنوع زیستی و سرمایه‌ های محیط زیستی، سرمایه‌ گذاری برای آینده‌ ای ایمن‌ تر و پایدارتر برای نسل‌ های امروز و فردا خواهد بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط‌ زیست و هفته محیط‌ زیست، از تلاش‌ های ارزشمند محیط‌ بانان، کارشناسان، فعالان محیط‌ زیست، تشکل‌ های مردم‌ نهاد، اصحاب رسانه و تمامی شهروندان مسئولیت‌ پذیری که در مسیر حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان مسجدسلیمان گام برمی‌ دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌ کنم.

امید است با تقویت فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست، ارتقای مسئولیت‌ پذیری اجتماعی و توسعه همکاری‌ های بین‌ بخشی، بتوانیم در مسیر تحقق توسعه پایدار و حفظ سرمایه‌ های طبیعی برای نسل‌ های آینده، گام‌ های برداریم.

مصطفی یوسفی

رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان