به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر مهران احمدی با اشاره به اهمیت ازسرگیری فعالیت این پایگاه اظهار داشت: بازگشت اورژانس هوایی مسجدسلیمان به چرخه عملیاتی، گامی مؤثر در ارتقای سطح خدمات فوریتهای پزشکی در شمال و شرق خوزستان است و این ظرفیت ارزشمند میتواند در حوادث و شرایط اضطراری، زمان طلایی نجات بیماران و مصدومان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و نقش مهمی در حفظ جان شهروندان ایفا کند.
در ادامه ساسان کیانپور رئیس اورژانس هوایی مسجدسلیمان، اظهار کرد: روز جمعه ۵ تیرماه ۱۴۰۵ و پس از کاهش تنشها، بالگرد اورژانس هوایی مسجدسلیمان برای نخستین بار پس از آغاز جنگ، بار دیگر به چرخه خدمترسانی و عملیات امدادی بازگشت.
وی افزود: نخستین مأموریت این پایگاه به انتقال یک بانوی ۷۱ ساله مبتلا به مشکلات حاد قلبی اختصاص داشت که با همکاری خلبانان هوانیروز مسجدسلیمان، از منطقه کوهستانی و صعبالعبور مولر به بیمارستان مسجدسلیمان منتقل شد تا در کوتاهترین زمان ممکن تحت مراقبتهای تخصصی قرار گیرد.
کیانپور با تأکید بر اهمیت آغاز مجدد پروازهای امدادی تصریح کرد: بالگرد اورژانس هوایی یکی از مهمترین توانمندیهای لجستیکی اورژانس ۱۱۵ محسوب میشود و ازسرگیری فعالیت آن در شرایط کنونی، ضریب امنیت امدادی و درمانی منطقه را به شکل قابل توجهی افزایش داده و امکان ارائه خدمات سریع و مؤثر به بیماران، بهویژه در مناطق سختگذر و دورافتاده، را فراهم میکند.











