باند قاچاقچیان اشیای تاریخی در منطقه دشتگل شهرستان اندیکا متلاشی شد

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا از متلاشی شدن باند قاچاقچیان اشیا تاریخی در این شهرستان خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سید علی موسوی با اعلام این مطلب افزود: طی گزا ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا از متلاشی شدن باند قاچاقچیان اشیا تاریخی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سید علی موسوی با اعلام این مطلب افزود: طی گزارش منابع و مخبرین محلی مبنی بر تردد افراد ناشناس بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با دادستان محترم و عوامل انتظامی شهرستان و همچنین رصد اطلاعاتی یک تیم مجرب به منطقه اعزام و طی یک عملیات مشترک در منطقه دشتگل باند قاچاقچیان اشیای تاریخی در حین حفاری غیر مجاز متلاشی و ادوات حفاری آنان کشف و ضبط گردید. در این عملیات یک نفر دستگیر و تلاش برای دستگیری متهمین احتمالی دیگر در دستور کار قرار دارد.

 

موسوی گفت: متهم پس از سیر مراحل قضایی موقتا روانه زندان شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اندیکا گفت: در فصل تابستان با توجه به کوچ عشایر و خالی بودن بعضی از مناطق شهرستان حفاران غیرمجاز از شهرهای مختلف جهت انجام اقدامات مجرمانه به شهرستان اندیکا سفر می کنند که با هوشیاری و تلاش های عوامل فراجا و سایر نهادهای نظامی و انتظامی امنیت در منطقه برقرار است. لازم به ذکر است اداره میراث فرهنگی شهرستان به عنوان متولی آثار تاریخی علیه افراد شکواییه تنظیم و ارائه نموده است.

 

وی ادامه داد: جا دارد از تلاش ها و پیگیری های مجدانه دادستان محترم شهرستان و همچنین مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان جهت حمایت و پشتیبانی از این عملیات، تشکر و قدردانی نمایم.

 

نام:

ایمیل:

نظر: