آشنایی با مرکز روزانه آموزش و توانبخشی معلولان ذهنی زیر ۱۵ سال کوشا در مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // سر کار خانم افسانه قاسمی مدیر مرکز آموزش و توانبخشی کوشا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : مرکز روزانه آموزش و توانبخشی معلولان ذهنی زیر ۱۵ سال کوشا در سال ۹۳ تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان خوزستان ...

عصر مسجدسلیمان // سر کار خانم افسانه قاسمی مدیر مرکز آموزش و توانبخشی کوشا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : مرکز روزانه آموزش و توانبخشی معلولان ذهنی زیر ۱۵ سال کوشا در سال ۹۳ تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان خوزستان به منظور ارائه آموزش و خدمات کاردرمانی به معلولان ذهنی زیر ۱۵ سال تاسیس شد.

وی ادامه داد : این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر، به صورت نیمه خصوصی اداره می شود و افراد زیر ۱۵ سال در آن به صورت نیمه وقت درمان و آموزش داده می شود

وی افزود : خدمات مرکز شامل کاردرمانی ،گفتاردرمانی همچنین خدمات آموزشی ازجمله : مهارت خودیاری ، آموزش اشکال ، آموزش رنگها و… روزانه به مددجویان ارائه می شود همچنین خدمات فوق برنامه شامل برنامه های تفریحی ، اردوهای سیاحتی، کلاس های آموزشی جهت ارتقاء آگاهی خانواده ها توسط مربیان برگزار میگردد.

قاسمی ادامه داد : اعضای تیم تخصصی این مرکز شامل روانشناس ، کاردرمان، گفتار درمان و سه مربی حرفه ای آموزش میباشد.

مدیر مرکز توانبخشی کوشا بیان نمود : در مرکز مددجوهای اوتیسم، پیش فعال، سندروم داون و کسانی که دچار مشکل جسمی و ذهنی میباشند پس از تشکیل پرونده در اداره بهزیستی پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به اشتغال ۱۳ نفر در مرکز کوشا افزود : ۶۰ درصد خدمات ارائه شده در این مرکز برای مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی میباشد و ۴۰ درصد دیگر باید از خانواده ها دریافت شود اما با توجه به عدم توانایی مالی خانواده ها در مسجدسلیمان ، از دریافت این ۴۰ درصد هم صرف نظر نمودیم تا خدمات به صورت کاملاً رایگان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ مددجو زیر ۱۵ سال درحال حاضر تحت پوشش خدمات این مرکز میباشند افزود : موارد کثیری از مددجویان بهبودی نسبی پیدا کردند به طوریکه حتی جهت خواندن و نوشتن به مراکز آموزشی باغچه بان معرفی گردیدند.

وی در پایان خواستار ورود خیرین جهت کمک به مراکز بهزیستی شد.

لازم به ذکر است خانواده هایی که می خواهند از خدمات این مرکز بهره مند شوند می توانند پس از مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان و تشکیل پرونده به این مرکز مراجعه نمایند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: