توصیه های بهداشتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان برای پیشگیری از گرمازدگی

  عصر مسجدسلیمان // دکتر ساناز حسینی نژاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به گرمای هوا و خطرات ناشی از گرمازدگی، به تشریح علائم و راهکارهای درمانی آن پرداخت.   به گزارش پایگاه خبری عصر مس ...

 

عصر مسجدسلیمان // دکتر ساناز حسینی نژاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به گرمای هوا و خطرات ناشی از گرمازدگی، به تشریح علائم و راهکارهای درمانی آن پرداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر ساناز حسینی نژاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان، با اشاره به افزایش دمای هوا و موج گرمای شدید در روزهای آتی و احتمال بروز گرمازدگی گفت : گرمازدگی حالتی است که در آن دمای بدن به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد که این حالت بسیار خطرناک است و استمرار آن می‌تواند منجر به عوارض جبران ناپذیر و حتی مرگ افراد شود.

 

وی افزود : گرمازدگی یک حالت اورژانسی است و فردی که دچار گرمازدگی شده باید هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار گیرد وگرنه یا دچار آسیب‌های جدی شده و یا جان خود را از دست می‌دهد.

 

دکتر حسینی نژاد با اشاره به علائم گرمازدگی تصریح کرد : نفس نفس زدن ، افزایش ضربان قلب، سردرد، کاهش تعریق، قرمزی پوست، خشک شدن پوست و تهوع و استفراغ از جمله علائم گرمازدگی می باشد و در صورتی که اقدامات لازم درمانی به موقع صورت نگیرد، فرد دچار آسیب‌های مغزی، قلبی، کلیوی و عضلانی شده و در صورت عدم درمان و کاهش سطح مایعات بدن، فرد دچار آسیب های جدی و در نهایت جان خود را از دست می دهد .

 

وی در خصوص عوامل گرمازدگی نیز قرارگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید را یکی از مهمترین عوامل عنوان و تصریح کرد : فعالیت شدید در هوای گرم، پوشیدن لباس اضافه و کم آبی بدن منجر به افزایش حرارت بدن شده و می‌تواند منجر به گرمازدگی فرد شود.

 

دکتر حسینی نژاد اولین اقدام برای نجات فرد گرمازده را انتقال او به محیط خنک و مسقف عنوان و تصریح کرد : پس از انجام این کار باید دمای بدن بیمار را به سرعت پایین آورده و برای انجام این کار بهتر است از آب سرد یا کمپرس یخ در نقاط مختلف بدن استفاده کرده و مصدوم را خنک کرد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در پایان با اشاره به اینکه درمان گرمازدگی یک فوریت پزشکی است گفت : در صورت مشاهده فردی با علائم گرمازدگی فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و از شهروندان خواست حتی امکان نکات مربوط به پیشگیری از گرمازدگی را به ویژه برای سالمندان و کودکان رعایت نمایید .

 

نام:

ایمیل:

نظر: