جزئیات طرح ملی کالابرگ الکترونیکی ( طرح فجرانه)

  عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسجدسلیمان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.   به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، حسن اسیوند رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی مسجدسلیمان ع ...

 

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسجدسلیمان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، حسن اسیوند رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی مسجدسلیمان عنوان کرد: مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بنام طرح فجرانه برمبانی تخصیص اعتبار کالابرگی به میزان ۲۲۰ هزار تومان به هر نفر از دهک های اول تا هفتم به عنوان مابه التفاوت قیمت سال گذشته تا زمان حال جهت خرید ۱۱ قلم مندرج در سبد غذایی طرح به میزان اوزان تعیین شده در جدول طرح است. به عبارتی افراد برای خرید اقلام سبد طرح به مبلغ ۷۴۰ هزار تومان، فقط ۵۲۰ هزار تومان پرداخت می کنند و ۲۲۰هزار تومان مابه التفاوت از طرف دولت بعنوان اعتبار کالابرگی پرداخت می شود.

 

وی افزود : این مابه التفاوت بعنوان کمک دولت بصورت اعتبار کالابرگی جهت جبران افزایش قیمت تورمی اقلام نسبت به سال گذشته است.

 

ایشان در ادامه به موارد مهم در خصوص کالابرگ فجرانه پرداخت.

 

۱-در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی بنام طرح “فجرانه” که از ۱۷ بهمن آغاز و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد، مبلغ اعتبار خرید ۲۲۰ هزارتومان به ازای هر نفر برای دهک‌های یکم تا هفتم اختصاص یافته است و نسبت به مرحله قبل طرح کالابرگ الکترونیک میزان حمایت دولت از مبلغ ١٢٠ هزار تومان اعتبار تشویقی کالابرگی به ٢٢٠ هزار تومان افزایش یافته است و شرط خرید ٢٠٠ هزار تومانی نیز برای دریافت اعتبار خرید کالابرگی حذف شده است.

 

۲-در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریز مغذی ها و ویتامین های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد قرمز با قیمت های مبنا سال ١۴٠١ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ١۴٠١ با قیمت روز ١۴٠٢ از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.

 

۳-نرخ مصوب این اقلام ۷۴۳ هزار و هفتصد و پنجاه هزار تومان است که این یازده قلم به نرخ روز سال ۱۴۰۲ محاسبه می شوند. در این طرح مبلغ ۵۲۳ هزار و پانصد تومان توسط شخص پرداخت می شود و مابه التفاوت آن یعنی ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان مابقی، از محل اعتبار کالابرگ محاسبه می شود.

 

۴-برای اطلاع مردم عزیز و مشمولین مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک بنام طرح فجرانه (دهک های اول تا هفتم) عرض می کنم این طرح حداقل به مدت ٣ ماه اعتبار دارد و هر ماه تا ١٧ ماه بعد شارژ انجام میشود و جای هیچگونه نگرانی نیست و بطور مثال مردم عزیز می توانند در ماه اول طرح تا ١٧ اسفند به مرور بر اساس نیاز عادی خانوار به اقلام سبد غذایی طرح مثل تخم مرغ، شیر، ماست، روغن، مرغ، ماکارونی، قند و شکر و….به فروشگاههای عضو طرح مراجعه کنند و به نسبت مبالغ جدول طرح از مشوق یارانه ای به ازای هر نفر تا ٢٢٠ هزار تومان بهره مند شود.

 

۵-تاکید میشود که اصلا نیازی به عجله نیست و با هماهنگی بعمل آمده با دستگاههای ذیربط اقلام طرح به میزان کافی وجود داشته و تا ١٧ ماه بعد فرصت خرید وجود دارد.

 

۶-این اعتبار خرید کالابرگی ارتباطی به یارانه نقدی خانوار نداشته و از ماه جاری براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه دهک های اول تا سوم در ٢۵ هر ماه و دهک چهارم تا نهم در سی ام ماه پرداخت می شود.

 

۷-فروشگاههای محترم عضو طرح دقت بفرمایند از هرگونه افزایش صوری وزن کالا و دریافت اعتبار کالابرگی بالاتر از میزان واقعی فروش و حذف پرداخت نقدی مشتریان یا ثبت فروشهای صوری اقلام کالابرگی و جایگزین کردن کالاهای مختلف خارج از ۱۱ گروه مجاز اعلام شده طرح جدا خودداری نمایند. بازرسان ستاد کالابرگ الکترونیکی متشکل از دستگاههای عضو در سراسر استان مشغول رصد و پایش طرح هستند و به محض دریافت گزارش و صحت سنجی تخلف ضمن برخورد قانونی از طریق مراجع ذیصلاح، نسبت به قطع دسترسی فروشگاه به سامانه کالابرگ اقدام می شود. ضمناً شرکت فارا مجری طرح شبکه ملی اعتبار و کالابرگ الکترونیکی با رصد هوشمند سامانه، در حال قطع دسترسی فروشگاههای دارای تخلف طرح به سامانه کالابرگ هست که به این عزیزان تاکید می شود جهت جلوگیری از تبعات بعدی از تراکنش های صوری یا فروش اقلام غیر مرتبط جدا خودداری نمایند.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: