اولین جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

  عصر مسجدسلیمان // با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور ، استاندار خوزستان ، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و روسای دستگاههای اجرایی اولین جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان در سال ۱۴۰۱ ...

 

عصر مسجدسلیمان // با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور ، استاندار خوزستان ، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و روسای دستگاههای اجرایی اولین جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، رضا رضایی فاضل سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت : با توجه به نامگذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، اهمیت تولید و توجه به بهره وری باید در اولویت همه دستگاههای اجرایی قرار گیرد تا با همت جهادی وعزم و اراده این شعار را محقق کنند‌.

وی افزود : تامین اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری پروژه های: فرودگاه مسجدسلیمان ، بهسازی و آسفالت راههای روستایی شهرستان، جاده کمربندی ، جاده میانبر مسجدسلیمان_اهواز، چهارخطه کردن جاده محور مسجدسلیمان _لالی، محوطه سازی شهرک ولیعصر، طرح جابجایی مناطق آلوده به نشت نفت و گاز ، تکمیل واحدهای شهرک امام رضا، احیای بافت های فرسوده شهری، تکمیل پروژه های آب روستایی شهرستان و … از جمله مطالبات و خواسته های مجموعه دستگاههای اجرایی شهرستان مسجدسلیمان محسوب می شوند که در صورت تامین اعتبار این پروژه ها گام مهمی جهت توسعه این شهرستان برداشته خواهد شد.

سرپرست فرمانداری در خصوص پروژه های در دست اقدام این شهرستان نیز بیان داشت: طرح فاضلاب شهری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و طرح اصلاح شبکه آبرسانی مسجدسلیمان هم اکنون در حال انجام میباشند همچنین زمین موردنیاز جهت طرح ملی مسکن در منطقه چم آسیاب تملک گردیده و تاکنون بیش از ۴۲۷۰ نفر ثبت نام نموده و ۲۴۰۰ نفر تاییدیه اولیه را اخذ کرده اند.

 

 

در ادامه علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان ، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : بر اساس شاخص های ثبت شده ، میزان بهره مندی ۴ شهرستان از زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن ، اینترنت، بهداشت و درمان و … از متوسط استان پایین تر است ، این در حالی است که شهر مسجدسلیمان ریشه در انقلاب صنعتی داشته و به نوعی شهر اولینها محسوب می شود .

وی اضافه کرد : در راس همه مسائل و مشکلات منطقه موضوع بیکاری قرار دارد ، بزرگترین و شاخص ترین پروژه جهت رفع این مشکل پتروپالایش مسجدسلیمان میباشد که در دولت قبلی و فعلی در سطح عالی پیگیری شد . باتوجه به اینکه ۶۴% سهام این پروژه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد و در این راه موانعی نیز به وجود آمده ، میطلبد معاونت محترم اقتصادی جهت رفع این مشکل بعنوان اولی ترین نیاز منطقه همکاری و مساعدت لازم را در سطح کلان داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد : در ارتباط با جاده میانبر بعنوان یکی از مطالبات بحق سالیان طولانی مردم منطقه نیز، الحمدلله مجوز محیط زیستی پروژه اخذ شد و در حال حاضر نیازمند تامین اعتبار میباشد.

وی افزود : در حوزه بهداشت و درمان کارهای بسیار زیادی طی ۲ سال گذشته انجام شد علی رغم نبود بیمارستان در شهرستانهای هفتکل و اندیکا ، در سال گذشته ۲ بیمارستان محلی در این دو شهرستان احداث و تجهیز شد که هم اکنون در حال ارائه خدمات هستند اما این کافی نیست.

ورناصری ادامه داد : در سال گذشته به یمن حضور ۵ معاون وزیر در سطح شهرستان، طرح تفصیلی شهری تصویب شد و خوشبختانه همزمان توسط سازمان ملی زمین و مسکن ، طرح تملک ۳ هزار هکتار از اراضی منطقه چم آسیاب در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از نیمی از این مساحت تعیین تکلیف شده و نیازمند آن است تا این موصوع در سطح کلان برای آینده مسجدسلیمان پیگیری شود تا به نتیجه دلخواه برسد.

در ادامه این نشست دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت : مسجدسلیمان حق بزرگی به گردن ایران و انقلاب اسلامی دارد که از یک بعد بار اقتصادی ایران را به دوش کشید و از بعد دیگر در صحنه های انقلاب حضور جدی و فعال داشته است و امروز نوبت دولتمردان است که این حق را ادا کنند و به مردم کمک کنند تا بتوانند همچنان در صحنه های انقلاب و دفاع از ایران و انقلاب اسلامی کوشا باشند.

 

 

وی اضافه کرد : حل مشکلات فعلی منطقه ، نیازمند تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت میباشد بنابراین انتظار می رود مدیران دستگاههای اجرایی برنامه های خود را اولویت بندی کنند.

دکتر رضایی ادامه داد : در سال جاری میتوان چند پروژه را در شهرستان به سرانجام رساند ، پروژه فرودگاه مسجدسلیمان از نظر اقتصادی و روحی و روانی بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه وجود فرودگاه موجب تردد مسافران شهرهای همجوار و شمالی استان جهت پرواز به اقصی نقاط کشور می شود از لحاظ اقتصادی، اعتباری، ثبات جمعیت و اعتماد به نفع مردم و منطقه خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود گفت : طرح جامع شهری نیز باید جهت توسعه شهر زودتر اجرایی شود که این مورد نیز از نظر اقتصادی و روحی بسیار تاثیرگذار است و نشان دهنده توسعه شهر است نه تخلیه شدن. موضوع مهم بعدی حق آلایندگی است که بهترین منبع برای ساختن شهر میباشد و باید این مطالبه از جانب پتروشیمی ها و کارخانجات پرداخت شود.

وی ادامه داد : مجوزات بهره برداری از روان آب ها، کشاورزی و شیلات نیز از اموراتی هستند که می توان طی سال جاری آنها را اخذ کرد.

دکتر رضایی در ادامه یادآور شد : صنایع پایین دستی پتروشیمی مسجدسلیمان باید راه اندازی شوند به همین منظور باید شهرک های صنعتی شهرستان توسعه پیدا کنند و فعال شوند.

او افزود : استقرار دانشگاه علوم پزشکی در مسجدسلیمان به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شمال استان و پارک علم و فناوری جهت تولید نیمه صنعتی ، صنایع دانش بنیان بسیار ضروری است که باید مورد توجه مسئولین استانی قرار گیرند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: