نصب و راه اندازی ۱۷ سایت تلفن همراه در شهرستانهای مسجدسلیمان و اندیکا در حال اجرا میباشد

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان از نصب و راه اندازی ۱۷ سایت تلفن همراه در شهرستانهای مسجدسلیمان و اندیکا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان عباس عباسی زاده رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان ضمن اعلا ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان از نصب و راه اندازی ۱۷ سایت تلفن همراه در شهرستانهای مسجدسلیمان و اندیکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان عباس عباسی زاده رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان ضمن اعلام خبر فوق گفت: در راستای تقویت زیر ساخت های ارتباطی و توسعه پوشش خط همراه،  ۱۷ سایت تلفن همراه در شهرستانهای مسجدسلیمان و اندیکا در حال نصب میباشد که نهایتا ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهند
رسید.

وی با اشاره به راه اندازی اینترنت ۴G سایت تلبزان و سایت عسکر آباد گفت: به زودی اینترنت پرسرعت مناطق چم آسیاب و عنبر نیز برقرار خواهد شد.

عباسی زاده با بیان اینکه در خرداد ماه امسال واگذاری vdsl در محله نمره چهل آغاز و به زودی این خدمات در سرتاسر شهر ارائه خواهد گردید، افزود : طی روزهای آینده در مسجدسلیمان نیز دو سایت هشت بنگله و سایت منطقه سلیران بخش عنبر وارد مدار خواهند شد و تا حدود زیادی مشکل آنتن دهی این مناطق مرتفع خواهند شد.

وی ادامه داد : در مسجدسلیمان سایت های مناطق کلگه ، نمره ۲ ، سرکوره ها، جاده مسجدسلیمان به لالی ، جاده حدفاصل دو راه لالی به روستای بتوند و پتروشیمی مسجدسلیمان ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده وارد مدار خواهند شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد : به طور میانگین هزینه راه اندازی هر سایت مبلغی در حدود یک میلیارد تومان میباشد که البته قرارداد نصب این سایت ها در سال گذشته منعقد شده است و پیمانکار آنها مشخص و در حال اجرا میباشند.

رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان با بیان اینکه در حوزه تلفن ثابت دو موضوع اساسی در دستور کار قرار دارد که شامل نصب کافه های نوری و طراحی شبکه ftth شهرک ولیعصر میباشد، خاطرنشان کرد: مبحث نصب کافه های نوری از یکسال پیش آغاز شد که بعلت شیوع ویروس کرونا چند ماه متوقف گردید اما مجددا در حوزه شبکه تلفن ثابت مسجدسلیمان بستر فیبر نوری از هفته آینده در مناطق بی بیان، هنرستان، نمره هشت، کلگه و هشت بنگله رسما آغاز خواهد شد. همچنین طراحی شبکه ftth برای شهرک ولیعصر با حضور مدیرکل مخابرات استان آغاز شده است که هم اکنون در حال طراحی بستر آن و انعقاد تفاهم نامه در استانداری میباشد که به اعتقاد بنده یکی از ویژه ترین کارهایی است که در حوزه مخابرات شهرستان انجام خواهد شد و کل شهرک ولیعصر از بستر فیبر خانگی برخوردار می شود.

عباسی زاده ادامه داد : در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ جمعا ۸ سایت اینترنت پرسرعت در اندیکا به بهره برداری رسید و قسمت اعظمی از بخشهای آبژدان و مرکزی این شهرستان زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود : امسال ‌در سد گدار با راه اندازی سایت تلفن همراه علاوه بر اینکه مشکل پوشش جاده ای تلفن همراه حل شد، سد گدار نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار گردید. همچنین علاوه بر راه اندازی سایت سد مسجدسلیمان ، سایت سد شهید عباسپور ، سایت دوم روستای کوشک و اینترنت پرسرعت سایت آب بید نیز راه اندازی شد که به دنبال آن بیش از ۱۰ روستای منطقه از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند ضمن اینکه هفته آینده شاهد راه اندازی سایت صالح ابراهیم و زاووت شهرستان اندیکا خواهیم بود.

عباسی زاده با اشاره به سفر دو روزه ۶ تن از مدیران و معاونین ارشد مخابرات استان به شهرستان اندیکا تصریح کرد : در این سفر بصورت کامل مشکلات حوزه مخابرات مورد نظارت و بررسی قرار گرفت و از هفته آینده اصلاح شبکه های زمینی ۷ مرکز روستایی اندیکا آغاز خواهد شد که هم بحث این اینترنت این مناطق تقویت خواهد شد و هم شبکه کابلی این مناطق بصورت کامل اصلاح خواهد شد.

وی در پایان گفت : بعد از راه اندازی این سایت ها تقریبا محله ای وجود نخواهد داشت که به صورت گسترده از خدمات تلفن همراه و اینترنت بی بهره و یا کم بهره باشد اما ممکن است خانه هایی در برخی مناطق کور وجود داشته باشند که پوشش همراه اول در آنها ناقص باشد لذا شهروندان محترم در صورت بروز خلل در شبکه تلفن همراه ،با شماره گیری ۹۹۹۰ نسبت به ثبت گزارش عدم پوشش شبکه اقدام نمایند چرا که این گزارشات ما را جهت شناسایی نقاط کم برخوردار کمک مینمایند.

نام:

ایمیل:

نظر: