عدم وجود دبیرستان در شهر قلعه خواجه به شدت احساس می شود

عصرمسجدسلیمان //  مدیر آموزش وپرورش شهرستان اندیکا گفت: عدم وجود دبیرستان در شهر قلعه خواجه به شدت احساس می شود. به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان غضبان حکمت نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان اندیکا اظهار داشت : عدم وجود ...

عصرمسجدسلیمان //  مدیر آموزش وپرورش شهرستان اندیکا گفت: عدم وجود دبیرستان در شهر قلعه خواجه به شدت احساس می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان غضبان حکمت نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان اندیکا اظهار داشت : عدم وجود مدرسه دبیرستان در شهر قلعه خواجه به شدت احساس می شود که این موضوع خلا بزرگی درمرکز شهرستان است و شایسته نیست یک شهر مدرسه لازم برای آموزش دانش آموزان خود نداشته باشد اما خوشبختانه با رایزنی های انجام شده، زمینی جهت ساخت مدرسه و فضای مناسب برای دانش آموزان قلعه خواجه مشخص شده است و امیدوارم هر چه زودتر عملیات اجرایی احداث دبیرستان آغاز گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهرستان ۵۲مدرسه فرسوده وجود دارد و چنانکه در بحث اعتبارات، تامین اعتبار شوند مورد بازسازی قرار خواهند گرفت، بخشی از این مدارس به تعداد ۳۷مدرسه تعمیر و بازسازی شده اند همچنین بعضی از مدارس به گونه ای خطرساز هستند که امکان استفاده از این مدارس وجود ندارد و دانش آموزان جهت ادامه تحصیل با تهیه سرویس ایاب وذهاب به مدارس همجوار فرستاده شده اند و یا اینکه در مکان های استیجاری اسکان داده شده اند .

مدیر آموزش وپرورش اندیکا ادامه داد : در زمینه بهداشت و سلامت ارتباط نزدیک و خوبی با مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت داریم و همه امکانات لازم جهت بهداشت و سلامت دانش آموزان مهیا است ضمن اینکه نیروهای مراکز بهداشتی، مدیران و معلمان مدارس نیز آموزش های لازم را دراین مورد ارائه میدهند.

وی اذعان داشت : با توجه به امکان بارش زیاد و وجود سیل و زلزله خیز بودن منطقه ، آموزش های امدادی در سنوات گذشته نهادینه شده است و هرسال آموزش های لازم ارائه می شود و زنگی در این خصوص نواخته میشود.

وی افزود : در بحث آموزش شاهد وضعیت نامطلوبی هستیم ،یکی از مهم ترین کارهایی که در بحث آموزش باید انجام بدهیم برگزاری کارگاههای آموزشی است که جهت بهتر بهره بردن دانش آموزان از اداره استعدادهای درخشان نیز درخواست کردیم دانش آموزان را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی در ارتباط با برگزاری کنکور ودانش آموزان سال آخر اظهارداشت : با توجه به اینکه ما دسترسی به کلاسهای تقویتی مناسب نداریم خودمان اقدام به تهیه کتب و کلاسهای آموزشی در خصوص کنکور میکنیم و از اساتید نخبه استان دعوت کردیم که جهت برگزاری کلاسهای آموزشی سال آخری ها حضور پیدا کنند. همچنین همه عوامل دست به دست هم دادند تا کارگاه های آموزشی را جدی بگیرند و علاوه بر کارگاه های آموزشی سرگروه های آموزشی داریم که برنامه ریزی کردیم جهت رفع نقص به مدارس سرکشی کنند.

حکمت نژاد اذعان داشت: شهرستان اندیکا یکی از محروم ترین شهرهای استان و کشور است اما با فرمان امام در بحث سواد آموزی مورد توجه قرار گرفت وپیشرفت این امر طوری است که نیروی آموزش یار زیاد داریم اما در سیستم آموزش وپرورش میزان بی سوادی خیلی پایین یا به نحوی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد : اداره آموزش و پرورش اندیکا به افزایش نیروی خدماتی نیاز مبرم دارد  اما استخدام نیروی خدماتی به وزارت برمیگردد و قطعا اگر مجوز جذب نیروی خدماتی صادر شود ما نیز نیروی لازمه را جذب خواهیم کرد،اما با این وجود ما از حداقل نیرویی که داریم استفاده میکنیم ودر هرمدرسه هفته ای یک یا دو روز نیروهای خدماتی حضور پیدا میکنند.

وی ضمن تشکر از نماینده مجلس، فرماندار‌ و مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود:  کاری بسیار شایسته و ارزنده در بحث تهیه وسایل ورزشی در مدارس اندیکا انجام شد که باپیگیری انجام شده تعداد ۱۰۰میز تنیس و ۱۰۰ توپ فوتبال به مدارس شهرستان اندیکا اهداشد، ضمن اینکه بسته های نوشت افزار به تعداد همه دانش آموزان به زودی به آنان اهدا خواهدشد.

وی در خاتمه گفت : در تلاش هستیم تا در بحث آموزش شهرستان که وضعیت مطلوبی ندارد گامی مثبت صورت گیرد و این وضعیت را بهبود ببخشیم ،همچنین از خیرینی توانستند جهت بازسازی و نوسازی و تجهیز مدارس اندیکا همکاری کنند تشکر وقدردانی کنیم زیرا شهرستان محروم اندیکا این همیاری، همدلی و همکاری را نیاز دارد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: