چهار باند حفار در شهرستان اندیکا دستگیر شدند

عصرمسجدسلیمان // سیدموسی احمد پوریا رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اندیکا در گفت وگو با خبرنگار ما از دستگیری چهار باند حفار در اندیکا خبرداد و افزود : در چند روز اخیر با همکاری نیروهای خدوم انتظامی چهار با ...

عصرمسجدسلیمان // سیدموسی احمد پوریا رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اندیکا در گفت وگو با خبرنگار ما از دستگیری چهار باند حفار در اندیکا خبرداد و افزود : در چند روز اخیر با همکاری نیروهای خدوم انتظامی چهار باند حفار در روستاهای های فرگه، شاهزاده عبدالله ،کمفه و مسیرآبژدان دستگیر شدند که پس از دستگیری ، جهت سیرمراحل قانونی به دادستان تحویل داده شدند.

وی افزود : یکی از بانوان صنعتگر اندیکا به نام عظیمه چراغیگاه در نمایشگاه های ملی موفق به دریافت نشان ملی چوقای بختیاری شد همچنین چندی پیش خانم محترم خسروی در همین رشته موفق به کسب نشان جهانی (یونسکو)گردید.

احمدپوریا از راه اندازی کارگاه سفالگری در آینده نزدیک جهت حمایت و ترویج صنایع دستی خبر داد و عنوان کرد: صنعتگران اندیکا خصوصا در بخش بانوان بیشتر در زمینه چوقا بافی، قالی بافی ، گلیم، و…مشغول فعالیت هستند اما در آینده نزدیک جهت اشتغال وپیشرفت صنعتگران آموزش سفال و مینای روی سفال نیز در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات این اداره جهت اشتغال زایی تصریح کرد : جهت اشتغال صنعتگران شهرستان برای تعدادی از آنها تسهیلات در نظر گرفته شده که در حال پرداخت میباشد.

وی ادامه داد : با پیگیری های انجام شده و نگاه ویژه یک خیر توانستیم بازارچه صنایع دستی را در فلکه شهر آبژدان آماده کنیم که این بازارچه شامل بیست مغازه است و جهت خرید وفروش هنرهای دستی صنعتگران در اختیار آنها قرار گرقته است ضمن اینکه این بازارچه برای خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست و کم بضاعت بصورت رایگان خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی افزود : جهت آموزش مهارت های دستی و سنتی با ایجاد تعامل با اداره کمیته امداد (ره) در شهرستان دو اتاق از مجموعه آموزشی در اختیار کارآموزان قرار گرفت که با حضور مربیان مجرب و دوره های آموزشی در شاخه های مختلف صنایع دستی برگزار میشود، هم چنین با عنایت مدیر کل محترم یک کانکس دو خوابه با امکانات و تجهیزات رفاهی کامل جهت اسکان مسافران به این اداره تعلق گرفته است.

وی ادامه داد : دو طرح بوم گردی در شهرک طالقانی و روستای شاهزاده عبدالله اندیکا با پیشرفت ۹۰% در دستور کار میباشد که طرح بوم گردی آقای اکبری در شهرک طالقانی بزودی افتتاح خواهد شد. علاوه بر این تمامی نقاط شهرستان اندیکا قابلیت و پتانسیل احداث بومگردی را دارد که این مهم با هزینه کم درآمد زیادی خواهد داشت. از متقاضیان اینگونه طرح ها استقبال میکنیم همچنین در حوزه گردشگری چهارنفر در نقاط مختلف اندیکا برای احداث هتل، کمپینگ، مجتمع و…. تسهیلات گردشگری دریافت نمودند که هم اکنون درحال اخذ استعلامات وسیر مراحل اداری هستند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: