برگزاری کوهپیمایی خانوادگی در ارتفاعات کوه شو شهرستان اندیکا

عصرمسجدسلیمان // همایش کوهپیمایی خانوادگی و اجرای بازی های بومی و محلی به همت اداره ورزش و جوانان اندیکا و کاشت بیش از پنجاه اصله نهال با همکاری اداره محیط زیست و اداره منابع طبیعی در محل ارتفاعات کوه شو شهرستان اندیکا ا ...

عصرمسجدسلیمان // همایش کوهپیمایی خانوادگی و اجرای بازی های بومی و محلی به همت اداره ورزش و جوانان اندیکا و کاشت بیش از پنجاه اصله نهال با همکاری اداره محیط زیست و اداره منابع طبیعی در محل ارتفاعات کوه شو شهرستان اندیکا انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرمسجدسلیمان روح الله احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان اندیکا با اعلام خبر فوق اظهار کرد: جهت گرامیداشت هفته تربیت بدنی پیمایش کوهپیمایی و اجرای بازی های بومی ومحلی به همت اداره ورزش وجوانان در ارتفاعات کوه شو با مشارکت اداره محیط زیست ومنابع طبیعی باحضور بیش از ۴۰ ورزشکار ودوستداران طبیعت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران اندیکا در این همایش مسافت ۵ کیلومتر را طی کردند ، افزود؛ کوه پیمایی به معنای راه‌پیمایی در کوه است و به بالا رفتن یا پایین آمدن به صورت پیاده از ارتفاعات طبیعی گفته می‌شود که سبب سلامتی ونشاط افراد میشود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بازی‎های بومی و محلی ضمن ایجاد نشاط، حرکت و شادابی در جوانان نقش بزرگی در ساختار فرهنگ‎ها دارند و معرف آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه هستند.

وی ادامه داد : براین اساس اداره ورزش جوانان با اختصاص دادن بخشی از این زمان به بازی‎های بومی و محلی نسبت به احیای این بازی‎ها اقدام کرد.

مصطفی یوسفی رئیس اداره محیط زیست اندیکا نیز با اشاره به مصادف شدن روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی با این ایام افزود: تغییر اقلیم مانند بسیاری پدیده‌های دیگر عصر حاضر، پیامد زندگی شهرنشینی، توسعه صنایع مختلف و استفاده بی‌رویه از منابع فسیلی است که نتایجی همچون خشکسالی، ترسالی، وقوع سیلاب‌های بزرگ و آتش‌سوزی را به همراه دارد

وی اذعان داشت: موضوع تغییرات اقلیمی و به ویژه گرمایش جهانی که ناشی از فعالیت‌های انسانی است از جمله معضلات عمده محیط زیستی است که در دو دهه اخیر توجه بسیاری از محافل علمی و سیاسی جهان را به خود جلب کرده است که در این راستا دوستداران محیط زیست و ورزشکاران در کنار همدیگر اقدام به کاشت ۵۰ اصله نهال در منطقه کوه شو کردند.

گفتنی ورزشکاران در مسیر برگشت اقدام به پاکسازی جمع آوری زباله های منطقه فوق کردند.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: