بازدید فرماندار شهرستان اندیکا از روستای سرشط و بررسی مسائل و مشکلات این روستا

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت روز ملی روستاها و عشایر فرماندار شهرستان اندیکا وجمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از روستای سرشط بازدید نمودند. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ابتدای این بازدید اهالی روستای سرشط ضمن خ ...

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت روز ملی روستاها و عشایر فرماندار شهرستان اندیکا وجمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از روستای سرشط بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ابتدای این بازدید اهالی روستای سرشط ضمن خیر مقدم به فرماندار اندیکا و سایر مدیران شهرستان به بیان مشکلات و مطالبات این منطقه پرداختند که وضعیت نامناسب راه ارتباطی،عدم وجود خانه بهداشت،عدم شبکه آبرسانی و تامین آب موردنیاز ، وضعیت نامناسب چشمه روستا، مشکلات پایه های برق و عدم پوشش تلفن همراه مهمترین موارد مطرح شده بودند.

سپس اهالی این روستا از اینکه پس از گذشت ۴۰سال از نظام مقدس انقلاب اسلامی برای اولین بار ،نماینده عالی دولت در شهرستان اندیکا به این روستا سفر نمود تا از نزدیک شاهد کمبودها و مشکلات اهالی منطقه باشد کمال تشکر و قدردانی را نمودند.

در ادامه علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا ضمن بیان اینکه لازمه ی توسعه ی روستاها افزایش امکانات وخدمات زیربنانی است ، اظهار داشت : مشکلات حال حاضر منطقه سرشط پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب پربرکت اسلامی بسیار تاسف بار است که ناشی از کم کاری مدیران ادوار مختلف بوده است به طوریکه اهالی این منطقه هنوز در خم مشکلات زیرساختی همچون : آب ،برق و راههای ارتباطی هستند. معضلاتی که باید در گذشته رفع میگردید چرا که این مشکلات در سایر نقاط روستایی کشورمان وجود ندارند.

وی ضمن دستور به آغاز عملیات تکمیل پل ورودی راه ارتباطی منطقه سرشط افزود : در خصوص برطرف کردن مشکل برق و پایه های آن، سازمان برق باید با اعزام کارشناسان خود هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد ضمن اینکه در ارتباط با مشکل آب ، امیدوارم با بررسی های لازم توسط اداره آبفا روستایی در آینده نزدیک شبکه آبرسانی این روستا نیز اجرا شود.

فرماندار اندیکا ادامه داد : با توجه به اینکه شهرستان اندیکا یکی از مناطق ضعیف کشور از نظر آنتن دهی تلفن همراه میباشد طبق مصوباتی که در جلسه نماینده محترم و وزیر ارتباطات به تصویب رسید مقرر شد تعدادی دکل جدید در شهرستان نصب شود که یک دکل مربوط به منطقه سرشط بوده است و قطعا پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه انجام خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اندیکا تصریح کرد : با توجه وضعیت نامناسب چشمه روستای سرشط به منظور مصون ماندن آب این چشمه از آلودگی و ذخیره سازی آن انتظار میرود امور عشایر با همکاری دهیار روستا هر چه سریعتر نسبت به بهسازی چشمه روستا اقدام کنند.

مهندس خدری بیان کرد : از دهیار می خواهم نسبت به وظایف خود آگاهی کامل را کسب نماید چرا که به نوعی فرماندار روستای خود می‌باشد و باید ضمن ارتباط با شورا و بخشدار، پیگیر مسائل و مشکلات روستا باشد.

وی ادامه داد : با توجه به ظرفیت های این روستا و طبیعت بکر آن ، سعی خواهیم کرد این روستا را در سال آینده بعنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری معرفی نماییم تا دولت نیز اعتبارات قابل توجهی را جهت توسعه آن اختصاص دهد.

فرماندار اندیکا در خصوص راه ارتباطی روستای سرشط نیز عنوان کرد : با توجه به بسته شدن اعتبارات سال ۹۸ متاسفانه نمی توانیم پروژه جدیدی را جهت زیرسازی و آسفالت این راه تعریف کنیم لذا درصدد هستیم با هماهنگی شرکت نفت،امور عشایر و بخشداری با در اختیار گرفتن ماشین آلات سنگین ، راه ارتباطی روستا را تا حد زیادی بهسازی نماییم تا تردد در آن تسهیل گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اندیکا محروم ترین شهرستان استان خوزستان می‌باشد افزود : لازمه خروج از وضعیت فعلی جهت توسعه، عمران و آبادانی شهرستان ،کار و تلاش جهادی همه دستگاههای اجرایی و همکاری مردم میباشد.

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: