بازگشت دو توله خرس قهوه‌ای به زیستگاه طبیعی در منطقه “شیمبار”

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا از بازگشت دو قلاده توله خرس قهوه‌ای به زیستگاه طبیعی در منطقه حفاظت شده “شیمبار” بعد از ماه‌ها نگهداری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مصطفی ...

عصر مسجدسلیمان // رئیس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا از بازگشت دو قلاده توله خرس قهوه‌ای به زیستگاه طبیعی در منطقه حفاظت شده “شیمبار” بعد از ماه‌ها نگهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان مصطفی یوسفی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا با اشاره به رهاسازی دو قلاده توله خرس قهوه‌ای در روز جمعه (۱۲ مهرماه) همزمان با روز جهانی حیوانات اظهار کرد: در بهار امسال طی خبر از سوی اهالی منطقه حفاظت شده شیمبار مبنی بر پیدا شدن دو توله خرس به اداره محیط زیست شهرستان اندیکا و مراجعه محیط بانان منطقه، پس از اطمینان حاصل نمودن محیط بانان از نبود مادر و نامشخص شدن وضعیت آن به ناچار دو توله خرس به مدت دوماه با همکاری یکی از علاقمندان به حیات وحش به نام صلبعلی نظرپور ، محیطی تقریباً طبیعی و امن مهیا گردید و با همکاری ایشان، انجمن دیده‌بان دوستداران محیط زیست و اداره شهرستان به مدت ۴ ماه تغذیه و نگهداری گردید.

وی ادامه داد: با توجه به قدرت توانایی حفظ خودشان در طبیعت و وابستگی دو توله خرس نر و ماده، در محیطی امن و همچنین وجود فاکتورهای تغذیه در بهترین زیستگاه ممکن در روز پنج شنبه ۹۸/۷۱۱ با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست و معاونت محیط طبیعی استان و کارشناسان محیط طبیعی، زنده گیری و اقدام به رهاسازی گردیدند.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: